Srážka se podle policie stala asi v desetikilometrové rychlosti.
Vlak jel na trase z Březnice do Protivína.
„Strojvedoucí věděl, že pojede na obsazenou trať. Do stanice vjížděl rychlostí 35 kilometrů v hodině a i přesto, že použil pískování, se mu nepodařilo dobrzdit,“ řekl Jan Kučera z Drážní inspekce. Osobní vlak ze středočeské Březnice vyjížděl v 8.16 a ve Vráži u Písku měl stavět v 8.48. Zřejmě měl zpoždění, protože nehoda se stala okolo 9.00. V době srážky ve vlaku sedělo patnáct lidí.
Policejní mluvčí uvedla, že na trati je výluka. Jan Kučera z Drážní inspekce upřesnil, že výluka na trati mezi Pískem a stanicí Vráž u Písku začala právě včera. Vlaky zde proto končí a cestující přesedají do náhradních autobusů. K nehodě vyjeli i drážní hasiči.
Podobná nehoda se stala letos 19. května. Lokomotiva společnosti ČD Cargo narazila v Moravanech na Pardubicku do osobního vlaku. V lokomotivě zahynul strojvedoucí. V osobním vlaku tehdy cestovalo dvanáct lidí, tři z nich byli lehce zraněni. Nejtragičtější letošní nehodou je náraz vlaku EuroCity ve Studénce na Novojičínsku. Ten narazil do spadlého mostu. Srážka si vyžádala sedm mrtvých a sedm desítek zraněných. Loni v červnu se podobné neštěstí na jihu Čech stalo v Černém Kříži na Prachaticku. Dva vlaky se tam srazily při posunování v zastávce. Dvacet lidí museli ošetřit záchranáři. Osmapadesátiletého vlakvedoucího policie obvinila z obecného ohrožení.
Dva motoráky do sebe vrazily i 1. září 2007 mezi Pražákem a Sviněticemi na Strakonicku. Zranilo se 13 lidí.
***
„Strojvedoucí věděl, že pojede na obsazenou trať,“ řekl Jan Kučera