Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ubereme dětem učiva, plánuje ministr školství Plaga. Ředitelé souhlasí

Přehlcení, zmatek, biflování. Tak se dá popsat stav českých školních osnov, v nichž mnohde ještě kralují letopočty, nicneříkající fráze, potlačování vlastního názoru. Současný rychle se měnící svět ale říká „Dost!“. Česko proto zřejmě zmenší množství věcí, jež se žáci musí učit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P22a12v10e39l 41B13e52ň54o

3. 2. 2020 11:24

...každém předmětu se dá vyloučit až padesát procent látky...dále zrušíme matiku maturantům...

...vytvoříme novou generaci vzdělaných odborníků pro nastávající obory, jako robotizace, kybernetika, IT, věda výzkum...proboha už je z toho ministerstva školství všechny vyžeňte...

0 0
možnosti
Foto

Ano, je třeba žákům ubrat učivo, hlavně žádné biflování, hlavně neprocvičovat paměť! Podstatné je nepamatovat si, jak už Werich s Horníčkem doporučovali ("Nepamatovat si! To je nejlépe placené!" Horníček Werich předscény), a potom, budou-li si pamatovat, můžou se samostatně rozhodovat a zaujímat postoje nezávisle na neustále proměnlivém světě a jeho výkladu. Fixují si názory, které jsou po letech již zastaralé a tedy škodlivé. To nesmí být. Třeba - učili jsme se že existují jen dvě pohlaví? A to už je špatně, dnes jsme již pokročili a známe již na šest desítek pohlví! A pohlavní rozmnožování? Normálka, jako vždy. A že transka s gyem nemůže otěhotnět? Vždycky bylo určité množství páru neplodných, tak co, máme přeci kliniky asistované reprodukce - děkujeme pane babiši za vaše podnikatelské záměry. A k čemu si pamatovat, když máme strejdu googla, ten je vždy aktuální a lidé nemusí se obtěžovat uvažováním. Je pravdou, že paměť je důležitou součástí inteligence, ale co je to měření inteligence? Jen realivní po

0 0
možnosti
Foto

Jen realivní poměr mezi blbými a chytrými, poměr, který se měnit nemůže, průměr sto procent bude vždy stejný. Tak co vyloučit z učiva?! V češtině větné rozbory, vždyť k čemu to je, zbytečně zatěžují děti třeba interpunkcí, k čemu je jim poznat rozdíl mezi "Na Sibiř! Né popravit!"a "Na Sibiř ne! Popravit!" To nemůžeme potřebovat, to bychom se daleko nedostali s dekonstrukcí textu. To bychom nemohli atkualizovat hry klasiků k potřebě dneška, i proti smyslu jejich díla! Pak sloučit národní literaturu s tou světovou, to odpadne žákům spousty látky. Komenský, Němcová, Čapek, Seifert, Havel - to úplně stačí. A už vůbec neučit o něčem tak zpátečnickém jako je národní obrození. Jak správně poukázal samotný šéf našich fízlů Koudelka, Národní obrození je součástí proruské propagandy! Učit toto, to je na kriminál! A vůbec, co je to národ? Takový zastaralý pojem, a nebezpečný! Národy jsou zdrojem všech válek! Národy je třeba zrušit! A pak bude mír! Geniální myšlenky bývají tak jednoduché.

0 0
možnosti