Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Úspěch je náš, neúspěch něčí

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ

Úspěch má mnoho otců, zatímco neúspěch je sirotek. Tato stará pravda platí v reklamě stejně jako kdekoli jinde. Ředitel společnosti Big Spaceship Michael Lebowitz se tak ozval, že kampaň HBO, která vyhrála na festivalu reklamy v Cannes, vznikla vlastně zásluhou jeho firmy a že oceněná agentura BBDO byla spíš jen něco jako nákupčí. I když může mít svůj díl pravdy, je otázka, proč to nedal najevo už ve chvíli, kdy se agentura s kampaní do Cannes hlásila. Že by proto, že „startovné“ v Cannes je poměrně vysoké a tehdy ještě nikdo nemohl vědět, zda daný projekt vyhraje? Zatímco teď si může udělat reklamu zadarmo a bez rizika?

Značka Gillette stáhla fotbalistu Martina Fenina ze své reklamní akce poté, co se zapletl do potyčky v baru. Sportovci jsou pro reklamu lákaví, ale rizikoví, protože sport bývá vyhrocený a jeho hvězdám víc než jiným hrozí, že si pokazí image. O tom jsme už koneckonců víckrát psali i na této stránce. Je v pořádku, pokud se značka distancuje od případných morálních excesů „svých“ sportovců, na druhou stranu je hezké, podpoří-li je i tehdy, když se jim výkonnostně nedaří. Proto je dobře, že nadále běží kampaně s Petrem Čechem a že se k němu firmy nepostavily tak jako fotbalový funkcionář Vlastimil Košťál. Ten na otázku, jestli za výbuch českého týmu na Euru může i on, odpověděl: „Mně ten balon na lajně z ruky nevypadl.“

Pomiňme na chvíli poněkud bizarní představu zmíněného manažera reprezentace, jak v trenýrkách zdolává na brankové čáře božskými robinsonádami jeden míč za druhým a v rukách mu zůstává všechno, co ten nešika Petr Čech upustil. Podívejme se spíš na to, co prohlašoval například v roce 2000, když Sparta, jíž tehdy prezidentoval, porazila Slavii v české lize. „Byl to od nás kaskadérský kousek, ale teď můžeme být spokojení,“ předl spokojeně.

Ano, ano, když se daří, daří se po zásluze nám a naší krvi. A když se nedaří? „Může za to ten holomek a já s ním nemám nic společného, nechci ho znát!“

O autorovi| Jaroslav Krupka redaktor LN

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!