130 let

Útok na hlupáky

Česko

Phishing? Své osobní údaje si musíme chránit hlavně sami

Díky internetovému bankovnictví nemusejí klienti navštívit pobočku banky třeba dva roky. Využívá ho tak stále více lidí, což samozřejmě láká různé útočníky zkoušet všemožné způsoby, jak se dostat k jejich penězům.

Ačkoli podvodné e-maily útočníků vypadají na první pohled komicky a jsou psané dost srandovní češtinou, vždy se najde pár lidí, kteří uvěří a svá data skutečně do podvodných formulářů zadají.

Na jednu stranu můžeme říci, že pokud někdo i přes slušnou mediální masáž a po několikanásobném upozornění ze stran bank svá data zlodějům takto „věnuje“, pak si zaslouží přijít o peníze. Na druhou stranu mají banky samy máslo na hlavě. Například Citi až do poloviny minulého roku vyžadovala po klientech při první registraci do internetového bankovnictví číslo PIN. Některé banky pak používaly k přihlašování číslo účtu klienta. Pak je skutečně těžké vysvětlovat zákazníkům, že po nich banky nikdy soukromé či citlivé údaje přes internet nechtějí a chtít nebudou.

Své peníze bychom si ale měli především chránit sami. Stačí trochu uvažovat a k přístupovým kódům do internetového bankovnictví se chovat stejně jako k jakýmkoli jiným citlivým datům - nikomu je nesdělovat ani neposílat.

Čtěte „ČR v boji s...“ na str. 15

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás