Úterý 11. května 2021svátek má Svatava 14 °C skoro jasno, občasné bouřky Předplatné LN

Diskuse k článku

Útok psa si vždy zodpoví chovatel

Chovatel, jemuž uteče pes a někoho zraní, se bude od nynějška zpovídat z ublížení na zdraví. Rozhodl o tom Nejvyšší soud, aby sjednotil rozhodování nižších instancí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin..... 30.8.2007 21:53

Re: Re: Martin....

proto jsem to dal do úvozovek......

kdokoli 30.8.2007 16:14

zavedení krevní msty

Pokud nějaký Demeter nechá své psy, aby roztrhali člověka zaživa, tak to není jen obyčejné "ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti", tak je to sadistická vražda s adekvátní sazbou tak 12-15 let. Být příbuzným, tak se pomstím.

PetrQ 30.8.2007 9:06

Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Jsem pro. R^ Za chvíli tady bude víc čoklů než lidí.

aka 30.8.2007 8:51

to je snad žart

... za roztrhanie človeka podmienka jeden rok.  Ha - ha. To mafián múže dať roztrhať svojho nepriateľa. To snaď nie je pravda. Psov utratiť. V nestráženej chvíli utok môžu zopakovať. Chlapa do chladku za životnú chybu. Pozostalým vyplatiť odškodné.

Jarda 30.8.2007 8:39

Dětí je míň než psů

a tak jejich případná agresivita není zdaleka takovým problémem jako přirozená agresivita psů.

markus 30.8.2007 8:21

Re: Martin....

kde porad berete pojem bojova plemena. kynologie nic takoveho nezna a zakon take ne. bojova muze byt i civava, kdyz ji blbe vychovam. bojove plemeno je pouze slovni spojeni, ktere nema nikde oporu. kdyz tak uz napiste kokretni rasu a nematte lidi. :-/

no konečně.... 30.8.2007 8:02

Martin....

to ale trvalo......nic ve zlém vážení kynologové ale když jen ve svém okolí sleduji co lidí si pořizuje ,,bojová plemena,,tak žasnu že těchto případů není více..svého psa absolutně nezvládají ....a pes je jenom pes..odpovědný musí být majitel !!!

Marta 30.8.2007 8:01

Re: Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Tak za prvé: psi na dětská hřiště nesmí (ta jsou nyní oplocena s jakýmsi řádem), za druhé: psi se mohou pohybovat bez náhubku a vodítka - tzv zákaz volného pohybu psů znamená, že pes je ukázněný a přivolatelný. Na vodítku musí být psi nevychovaní a agresivní. Lidi kvůli psům zbytečně hysterčí. Kolik lidí je zabito jiným člověkem a kolik jich je zabito psy???

Jana 30.8.2007 7:08

Re: CHOVATEL ZODPOVĚDNÝ ZA ROZTRHÁNÍ ČLOVĚKA JEHO PSY, KTERÉ NAPADENÝ NEPŘEŽIL ........

no a až ti psychotici v palamentu postaví psa z věci na roveň občana, tak nás budou soudit za zabití či vraždu?!!Rv

Tutti 29.8.2007 21:29

Jenom podminka?

Mel jit sedet natvrdo. Za ty psi odpovida.

Navic to zrejme byli psi trenovani na boj (pisou ze mel zraneni na krku a obliceji, neutoci normalni psi spis na nohy a ruce?)

markus 29.8.2007 21:26

Re: TEN HAFAN NA ILUSTRAČNM FOTU JE FAKT FRAJER

to je pravda. ;-)R^

markus 29.8.2007 21:23

odpovedny je majitel

tak jsem se opet v prispevcich objevil pojem "bojova plemena" a musim se smat, protoze kynologie ani zakon tento pojem neznaji. je to pouze spojeni dvou slov postavenych na lidske hysterii. jinak jsem osobne pro to, aby lide vlastnici psa meli prukaz, ze prosli alespon zakladnim kynologickym vycvikem a ten by meli se svym psem opakovat minimalne 1x rocne.

Tomas 29.8.2007 18:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

...ja se tomu divit nebudu, ja s tim naprosto souhlasim - v kombinaci s prukazy zpusobilosti chovu daneho zvirete a tvrdsim postihem - rekl buch dokonale R^, vazne. 

čtenář 29.8.2007 18:38

Re: Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

?

čtenář 29.8.2007 18:37

Re: Re: Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Budete se asi divit, ale poplatek v pořádné výši nadělá tolik dobré práce, jako žádné jiné opatření.

Tomas 29.8.2007 18:03

Re: Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

..ano, souhlasim. Uzakonit velmi prisnou legislativu - predevsim na ochranu techto zvirat, pred jejich majiteli - a pak ji nekompromisne dodrzovat. Zridit neco jako mestsky utulek, kde by po urcitou dobu odchycene zvire chovali a pokud by se o nej nekdo (dejme tomu do tri tydnu) neprihlasil, tak bohuzel. Je to samozrejme komplikovanejsi - veskere naklady plati majitel, databaze zvirat a jejich majitelu, pouzivani znamek,atp.

fff 29.8.2007 17:50

Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Jistě máte pravdu - ono je to od všeho trochu. Taky by pomohlo, kdyby si policajti všímali psů bez náhubku a bez vodítek, kontrolovali zákaz vstupu psů na dětská hřiště, atd., atd...

fff 29.8.2007 17:48

Re: ehm,

"Pokud chovatel neučinil vše proto, aby mu pes neutekl a zvíře na

veřejnosti někoho napadne a zraní, je odpovědný za ublížení na zdraví,

uvedl Nejvyšší soud." Nyní se už  rádobykynologové s bojovým psem nebudou moct vymlouvat, že jim pes utekl. To je oč tu běží. Teď už jenom, aby za každý útok jejich nejlepšího přítele s následky na zdraví následovaly velmi přísné tresty. Pěkně natrvdo do basy, s cikánem na cimře...

Tomas 29.8.2007 17:44

Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

...zdarvim, ja bych to zkombinoval: poplatky za "domaci mazlicky" - dle duhu (kocky, psy, rybicky, atp.) - od 100 do 10 000 Kc/rok - to na jejich ochranu (vychazim z toho, ze kdyz by majitel investoval do sveho mazlicka urcitou castku rocne, tak by si ho nasledovne hyckal); a pak samozrejme ke specialnim zviratum ( jedovati hadi, jedovati pavouci, bojova plemena psu, atp.) jeste zavest zkouky zpusobilosti pro chov daneho zvirete.

Tomas 29.8.2007 17:39

Re: a kdo si zodpoví za agrasivní parchanty?

...dle selzkeho rozumu by to meli byt jejich rodice, bez diskuze.

fff 29.8.2007 17:37

Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Za pudla taky? Vaše svaté nadšení podporuji, ale řešení by spíš bylo v zavedení průkazů způsobilosti pro chovatele - zbraň taky nemůžu nosit, dokud při zkoušce před vystavením  zbrojáku naprokážu, že zbraň ovládám. S řidičákem a řízením auta je to to samý. To jenom pitbula může mít každej čtrnáctiletej debílek bez omezení a chodit s ním po sídlišti okolo dětských hřišť.

Tomas 29.8.2007 17:34

Re: Přísný trest??

Souhlasim, je to vysmech. Budiz nam aspon ke spokojenosti, ze "ledy se hnuly" spravnym smerem.

Bidlo 29.8.2007 17:32

Re: Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

A jakou kauci navthuješ za chování stepních plemen?

Tomas 29.8.2007 17:32

Re: Chovatel nebo majitel?

...mila Jitko, samozrejme se jedna o majitele - chovatele psa. Myslim, ze se nikdy nestalo a urcite nestane, aby v pripade soudu o ublizeni na zdravi psem soudce zkoumal, jaky chovatel - majitel psa odchoval, jeste kdyby tomu psu bylo treba 5 let - to je absurdita. Jedna se o majitele chovatele psa v case pritomnem. Myslim, ze kvuli takovym jako vy, mame na kazdy zakon tisice vyjimek a novel, bohuzel.

Bidlo 29.8.2007 17:31

Re: CHOVATEL ZODPOVĚDNÝ ZA ROZTRHÁNÍ ČLOVĚKA JEHO PSY, KTERÉ NAPADENÝ NEPŘEŽIL ........

Je to zcela přiměřené protože nedávno inkasoval policista celé 3 roky za umlácení delikventa. S přihlédnutím ke skutečnosti že tak učinil poprvé se jedná o velmi tvrdý trest! Srovnej s pěti lety natvrdo pro macha za celní delikt!

IDOL 29.8.2007 17:29

CHOVATEL ZODPOVĚDNÝ ZA ROZTRHÁNÍ ČLOVĚKA JEHO PSY, KTERÉ NAPADENÝ NEPŘEŽIL ........

........ JE ODSOUZEN NA PODMÍNKU!

PS ...... TO JE VÝSMĚCH ZA TAK KRUTOU SMRT!

Tomas 29.8.2007 17:24

Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

R^ souhlasim. Spousta "radobychovatelu" by si rozmyslela mit doma zvire, uchranili by pred budoucim soudem sebe a ulevili by budoucimu trapeni zvirat.

čtenář 29.8.2007 17:24

Re: Re: Kolik lidí všech věkových kategorií bude muset ještě zemřít,

Já zase tolik lidi nekoušu, tak bych začal těmi 10.000 Kč za psa a rok

DZHDHRT 29.8.2007 17:07

TEN HAFAN NA ILUSTRAČNM FOTU JE FAKT FRAJER

R^

BUBU 29.8.2007 17:00

Re: ehm,

;-D ... PRVNÍ TREFNÝ


Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Zdeněk Krpoun psycholog | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Vladimír Beneš | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Přehled služeb televize přes internet. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...