Diskuse k článku: V Brně se ráno srazily vlaky. Na místě bylo 22 zraněných, škoda je téměř půl milionu

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 21
  • Poslední: 6.3.2019 10:46
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Grigar 6.3.2019 10:40

.. problém je právě ve vybavení jednotlivých tratí, lokomotiv, komatibilitě systémů a jejich technických možnostech. Zajímá-li vás princip samozastavení vlaku, hledejte LVZ(liniový vlakový zabezpečovač, např. žirafoviny.cz) nebo současný trend ETCS.

P. Grigar 6.3.2019 9:03

.. najeďte si na stránky Drážní inspekce, v sekci Mimořádné události najdete přehledy, včetně závěrečných a velmi podrobných zpráv z vyšetřování.. obrázek si udělejte sám. Personální situace na drahách je dlouhodobě napjatá, dříve jízdu vlaku zabezpečovaly dvě osoby na stanovišti strojvedoucího, povinnost sledování návěstí měl i vlakvedoucí, výpravu vlaku prováděl výpravčí. Případné pochybení tak mohlo zachytit více osob. Dnes je na pozici strojvedoucího, dříve velmi prestižní, vypsán náborový příspěvek. Zájemci přijdou, zkusí.. a často opět odejdou "úprkem". Řízení dopravy se přesouvá do technologií, ovšem nepřál bych vám zažívat ten pres, který musí vydržet 12 hodin dispečeři CDP, když vše řídí prostřednictvím elektronických aplikací na vzdálenost desítek kilometrů. Syndrom vyhoření je běžnou záležitostí, o tuhle práci se také "zájemci z ulice" neperou.

Z. Lapil 5.3.2019 14:07

Neví někdo: podle toho, co vím (co se domnívám vědět), slušný vlak na slušné trati na červenou zastaví, i když je strojvedoucí mimo. Těch jízd na červenou je ale docela dost, takže buď jsem si něco vybájil, nebo to není ani všude ve velkých stanicích - dnes Brno, někdy minulý měsíc dokonce v Ejpovicích fungl nový koridor...

Takže znovu - neví o tom někdo něco lepšího, než já :-)?

P. Grigar 6.3.2019 9:16

.. v Brně probíhá rekonstrukce, je vypnuto zab. zařízení a jezdí se v provizoriu, situace maximálně náročná na soustředění a 100% dodržování předpisů. Sám jsem něco takového zažil v jiné uzlové stanici, problémmem je skutečnost, že na takovou situaci není dostatek kvalitních lidí, při platu 20 tisíc čistého za práci v nepřetržitém režimu, bez ohledu na okolnosti, je prostě neseženete .Staří a zkušení dosluhují, mladí nemají zájem. "A to jako že se dělá i o víkendu? Kámoši na pařbě a já v hokně? To mě nepasuje. A žádná tráva, alkáč, poslouchání muziky nebo surfáč na netu v pracovní době? To nedám...!!!"

Z. Lapil 6.3.2019 10:05

Díky. Ta rekonstrukce mě taky napadla. Mít systém v nestandartním stavu je vždycky koledování si o průšvih.

Před chvílí jsem se dočetl, že ten samozastavovací systém je mezi Kolínem a Břeclaví a nikde jinde.

J. Kotala 5.3.2019 13:43

Kvalitu díky nízkým mzdám zlikvidovali. Očekávám nějaký masakr.

P. Grigar 6.3.2019 10:45

...vsjo bůdět.

P. Pruner 5.3.2019 11:33

Ostuda Českých drah pokračuje.

Z. Lapil 5.3.2019 14:01

Otázka je, jestli jen Českých drah.

1/ Pod drážní inspekci spadají i tramvaje a všechny vlaky non-ČD. Začátkem března na Smíchově byl účastníkem skorosrážky vlak Regiojetu a jakási drezína. Tu odhaduji na SŽDC. Viz http://www.dicr.cz/full.php?img=nehody/foto/190302_Smichov/DI_Smichov4.JPG

B/ Ty mimořádky (neplést s "incidenty", těch je za letošek asi 10x víc, to je těch 220 kousků, co o nich mluvili dnes ráno v rádiu) jsou často (občas?) zcela mimo možnosti drah včetně těch Českých: pád člověka do kolejiště (překvapivě nějakých 200 lidí ročně), nehody na přejezdu nebo dokonce 17. ledna na Bukové hoře "Pád stromu do trasy lanoví lanovky, jeho vyháknutí ze závěsů a poškození jedné kabiny".

Zdroj: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti.

P. Grigar 6.3.2019 10:46

. .ostuda vedení ČD & spol.

A. Devátý 5.3.2019 10:57

Stávalo se to za komančů, první republiky a Rakouska, ale ti neměli technologii jako máme dnes.

J. Kozák 5.3.2019 10:50

Realita posledních dnů. Ještě že MD řídí Dan Ťok .. ,bez něho by to bylo horší .. :-)))

A. Devátý 5.3.2019 10:01

Hmm, už se to stává obden, kde soudruzi udělali chybu?

L. Šarina 5.3.2019 9:52

Začínám mít dojem že co je státní stojí za PRD !

K. Kovařovic 5.3.2019 9:43

Tak to je výsledek 30 let usilovné práce našich elit. Padají mosty, vlaky se srážejí, voda odtéká za hranice bez využití, dobytek nemáme (teda máme, ale jiný) - ještě že máme ten výsledek "revoluce" 1989 - cestování do zahraničí (tam je bezpečno).

Uplnej Vypatlanec 5.3.2019 9:49

a banany a mandarinky a toaletak celorocne

L. Šarina 5.3.2019 10:23

A hlavně volnost a celoročně v loni vyjelo na dovolenou do světa,nemyslím tím, na Rujanu, Balaton,Černé moře,Sibiř a pro někoho Jugoslávie ,ale celý svět 5.milionů slovy "PĚT" Čechů vyjelo do celého světa. Jsem asi jediný důchodce co každoročně jezím a využívám" last minit" vloni v Luxoru.Ale to jsem vyjímka a sám :-)ostatní chadáči, ja si dovolím dávat měsíčně tři tisíce bokem a za rok vyražím. JO abych nezapoměl,vlastní dříve družstevní dnes svůj byt,stravuji se v Carvaku 2400Kč i s dovozem, internet 400 stovky,televizi nepotřebuji,mobil 518kč měsíčně. 1000kaček benzín 1850 Kč sezoní pojištění a daň z bytu jezdím jen po městě na dálu mám vlak (sleva je mi 76 let) (auto PANDA) důchod? 14200 Kaček a něco na léky(nic moc)jo abych nezapoměl důchodové připojištění,ale to si platím už 20 let dřáve pětikilo a zaměstnavatel druhou pětistovku a od státu měsíčně 240 korun. tak že suma sumárum v pohodě no jsem asi jedinej v republice,ale co se dá dělat jo málem bych zapoměl vyšla mi kuponovka .

P. Harabaska 5.3.2019 13:28

Bacha v tom Karnaku. Jednou mě tam pěkně okradli při nezákonné výměně US dolarů.

J. Kozák 5.3.2019 10:43

Ještě že nám zůstalo alespoň to počasí, protože je lepší mít alespoň nějaké, než žádné ..:-)

Staré mosty padají protože je za bolševika nikdo neopravoval a ty nové, socialistické, pokud se už sami nezřítily, Babišův ministr dopravy, Ťok jim pomůže. O výdobytcích listopadového sametu raději nemluvit.

B. Rameš 5.3.2019 10:54

A že se elity sakra nadřou, než srazí lokálky v Brně... a ta sviňa voda odmítá odporovat gravitaci a umanutě teče s kopce dolů a ne naopak... to by se za komančů nestalo!

J. Jurax 5.3.2019 13:28

Ehm ... jojo, dřív to nebejvalo, že ...

Doporučuji Vám dokumentární seriál Osudové okamžiky z produkce ČT. Možná Vás poučí. Třeba

https://youtu.be/0fhLsD2mcJU

Najdete na Lidovky.cz