Cestujícím pomáhají s orientací informátoři v oranžových vestách. Na nádražích je množství informačních cedulí, lidé si mohou vzít také letáky. Skutečnou zatěžkávací zkouškou nového systému dopravy bude zřejmě až pondělní ranní špička.
Na hlavním nádraží v Brně začne roční výluka. Postihne 40 tisíc cestujících |
Na dolním nádraží do sobotní noci pracovali stavbaři, kteří budovy i nástupiště v posledních měsících připravovali na silnější provoz. Vznikl nový přístřešek, podchod a výtahy i mobilní čekárna se sociálním zázemím.
„Do konce prosince zprovozní Správa železniční dopravní cesty také zrekonstruované prostory v objektu Českých drah, kde budou další čekárny, pokladny a sociální zařízení,“ uvedla mluvčí správy Kateřina Šubová.
Více spojů zastavuje v Židenicích
Kromě dolního nádraží bylo oproti běžné neděli rušno také na židenické stanici, zastavuje tam více spojů než dřív. Kvůli souběžné opravě zábrdovického mostu je ale židenické nádraží odříznuté od tramvajové dopravy směrem do centra.
Na trase Praha – Ostrava se možná neobejdete bez místenky. ČD zvažují povinnou rezervaci u všech vlaků |
Ve všední dny se výluka dotkne dvou třetin ze 60 000 lidí, kteří za normálních okolností využívají hlavní nádraží. Základním spojením hlavního a dolního nádraží je autobusová linka 61, která jezdí v pravidelném intervalu a v případě nárazové potřeby po příjezdu vlaku jsou připravené záložní autobusy. Kvůli výluce jezdí v krátkém intervalu vlaky mezi židenickým a hlavním nádražím, některé zajíždějí až do Králova Pole. Odtud je také možné dostat se do centra a k hlavnímu nádraží posilovou tramvají s označením P6.
V neděki také začal platit nový jízdní řád na železnici. Změny nastaly na naprosté většině linek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Lidé na sociálních sítích kritizují některé změny v ranních spojích, mění se časy i místa příjezdů do Brna.