Diskuse k článku: V Česku se staví drahé tunely

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 33
  • Poslední: 18.7.2008 13:54
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
17.7.2008 12:48

STÁTNÍ ZAKÁZKY - ZÁKLADNÍ POTRAVA PRO ODSS FIRMY

Žádná jiná partaj nemá tak dokonale zaběhnutý systém tunelování státního rozpočtu , jako  fašisté z odss . Vyzkoušeli ho v dávnověku privatizace  na území Prtahy 1 a postupně vytvořili UNIVERZÁLNÍ obecně uplatnitelný tunel kdekoli , kdykoli na cokoli .

Samozřejmě , že firmy , které dostanou státní zakázky vždy předem vědí o jaký násobek původní rozpočet mohou navýšit , protože o to jsou pak i provize polutikům zajímavější a všickni , až na občany , kteří to platí , jsou spokójeni .

Kontrolní otázka : kdy česko prohraje další arbitráž , že sebralo nějaké obskurní izraelské firmě zakázku na výstavbu dálnice , která byla již na začátku před prvním kopnutím 3x předražená ? Bude mluvčím této koser firmy opět  simpatyckí chvapec Daniel  Častavay ?

17.7.2008 12:07

tak jsou dražší nebo ne?

když je u moci ČSSD, tak se od aktualne.cz dozvídáme, že jsou naše dálnice brutálně předražené, teď když je u moci ODS, tak náhle zjišťujeme že je všechno vlastně all right. Není nad to, když má zpravodajský politické preference. Když si přečtu Lidovky nebo Mfdnes, Právo, tak je jasné kterým směrem je to posunuté ...

Koho chleba jis, toho pisen zpivej. Tak Vam preju, mili pani redaktori, aby vam pri tom libozvucnem zpevu nezaskocilo. ;-)

17.7.2008 12:05

U nás se hlavně staví ZBYTEČNÉ tunely.

Viz Valík, vytrucovaný Zelenou lobby.

17.7.2008 10:48

Demagogové jsou vždycky nejchytřejší

Je s podivem kolik je u nás odborníků schopných posuzovt  kdykoliv a cokoliv  a to bez jakéhokoliv  odborného vzdělání i zkušeností. Jestli něco u nás stavby a to jakékoliv zdražuje, pak jsou to obstrukce různých nátlakových skupin, které stavby orodlužují a prodražují.

17.7.2008 11:00

Re: Nevíte o čem mluvíte

Způsob jakým se u nás soutěží státní zakázky nemá v Evropě a v Severní Americe obdoby.  Jen to, že se soutěží hotový projekt, bez výhrady šitý na zastaralé technologie českých dodavatelů (mosty a především tunely) a nepřipouští se variantní řešení prodražuje stavby o 50 až 100% hned na samém začátku.  Pracuji jako konzultant pro české i zahraniční firmy a tak mohu konstatovat, že situace u nás je výrazně horší než např. v Číně či Rusku.

17.7.2008 13:55

Re: Re: Nevíte o čem mluvíte

Radečku, blábolíš z cesty. Jak chceš ušít projekt mostu či tunelu na technologii, kterou považuješ za zastaralou? Projektoval jsi někdy? Co jsi postavil? Obávám se, že tak leda garáž a možná ani to ne.

17.7.2008 14:58

Re: Re: Re: milý chudáku

Projektoval jsem metro v New Yorku (LRT), tunely na Dulles international airport ve Washigtonu, Hydrotunely v Číně, Metro v Budapešti, řadu tunelů u nás (všechno sekvenční metoda), v současnosti projektuji části Crossrailu a Victoria station v Londýně a končím tendrovou dokumentaci Orlovského tunelu v Petrohradě.  Asi je jasné kdo z nás dvou neví o čem mluví.  A zastaralá technologie je například sekvenční metoda (neplést s NRTM) použitá naprosto nevhodně v jílech na Dobrovského v Brně, na nekonečném pražském metru, na Ejpovických tunelech, které se budou záhy soutěžit atd. atd. 

17.7.2008 15:04

Re: Re: Re: Re: milý chudáku

Zůstaneme na zemi a pouze u tunelů, stavěných u nás, to další považuji za báchorky. Takže k věci: kolik silničních či drážních tunelů bylo u nás v poslední době postaveno metodou jinou než NRTM? Víte vůbec o čem blábolíte?

17.7.2008 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: milý chudáku

Metodou NRTM byly u nás postaveny Nové Spojení, Krasíkov 1, Krasíkov2, Malá Huba, Hněvkovské tunely, Panenská, Libouchec, jen co si vzpomímám.  Staví se 513, 514, Blanka.  Další se za MRTM vydávaly, jako např. Mrázovka, pražské metro, Valík, Dobrovského, Pisárecký tunel a další.  Březno se stavělo metodou Perforex.  Už jsi alespoň o některých slyšel?

18.7.2008 8:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: milý chudáku

Na některých z nich jsem byl účasten osobně. Na rozdíl od tebe tedy vím o čem je řeč.

18.7.2008 10:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: milý chudáku

Jseš směšný.  Každý, kdo u nás dělá do tunelů (tím nemyslím lopaty) by z toho výčtu co jsem uvedl již dávno věděl kdo je za mím Nickem.  Ostatně mi již jeden kolega z IKP zavolal. 

18.7.2008 13:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: milý chudáku

Chudáčku, ty si pleteš i/y a chceš ze sebe dělat veleodborníka na stavařinu. Ale je s tebou sranda, to je pravda.

17.7.2008 10:43

Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

Včera na aktuálne.cz se objevila zpráva, že se zavedou normativy na cenu km dálnice, mostu atd... No to je obrovská legrace neboť rozpočtování staveb, které financuje stát se snad "vždy" dělalo podle "crtifikovaných ceníků" který schvaluje "stát", tedy enormní nadhodnocení stavby je poměrně obtížné, byť možné je, např. tím, že znalec určí horší podloží, které samozřejmě vyžaduje i násobně dražší zakládání stávby, což nemusí být pravda a pak jen úspora na materiálu může jít do milionů korun o stavby za desítky milionů. Tento materiál se následně dostává na černý trh, proto si také podél stavby dálnic zainteresované firmy realizují jiné "developerské" projekty.  

   Normativy tento druh podvodu neřeší, neboť z výše popsaného je zřejmé, že normativ musí eventualitu horšího podloží obsahovat. Výše uvedený podvod řeší jen a jen záporná zpětná vazba sytému výstavby, kdy investor poctivě hlídá stavbu, např. pomocí najmuté firmy, záporná zpětná vazba vždy něco stojí.

17.7.2008 10:45

Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

Týýýýýýýýýý vole, ty seš géniální.

17.7.2008 10:57

Re: Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

Tedy si myslíš, že je to jinak? Pak to dej k lepšímu. Vlastní kontrola, která se dělala na ČVUTu samozřejmě nemohla nic problematického zjistit. To co je skutečně pod dálnicí či mostem předmětem hodnocení rozhodně nebylo, je k tomu dobrý důvod :-)

17.7.2008 11:01

Re: Re: Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

To je jasný že je to jinak, cesta vede jen tak, že se dálnice zpoplatní a nechají se stavět soukromníky, kteří budou za to vybírat, jako je to skoro všude v Evropě. Pak je úplně jedno za kolik se to postaví, protože je to problém těch firem a stát se na to může vy...... z vysoka. Bude jen regulovat výši zpoplatnění dálnic. Vy soudruzi byste pořád něco vymýšleli, regulovali a kontrolovali a proto to tak vypadá.

17.7.2008 11:12

Re: Re: Re: Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

Nemáte představu o čem mluvíte. 

17.7.2008 12:01

Re: Re: Re: Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

S tímto je problém dvojí. Takto zadaný projekt v ČR byl a výsledkem je, že se dálnice ani nezačala stavět. Firma, která dálnici provozovat chce většínou potřebuje garance od státu, neboť se jedná o tolik peněz, že se dokonce bankovní domy musí sdružit, aby byly schopny úvěr poskytnout. Tedy stát s firmou musí uzvařít celou řadu smluv, které nejsou ničím jiným než regulací.

  Nepodnikáme proto, abychom se nechali zavřít či "přišeli o vše" při případném nezdaru, tedy případný krach v takovém projektu je jistěn "daňovým poplatníkem" nikoliv vlastní firmou či vlastníky, tedy je jištěn právě státem. Je tedy otázkou, zda-li takovou stavbu může vlastnit někdo jiný než stát, tedy zda-li se nemá jednat jen o pronájem celého díle a nikoliv jen pozemku pod ním. Je to zase jen regulace nic jiného.

   Představa samoregulace je z říše snů či dětských představ o tržním hospodářství či systému (hospodářství i jakýkoliv systém potřebuje regulaci či zpětné vazby) podobně jako je poněkud problematické mluvit o ekonomických pravidle jako o zákonech neboť vlastní pravidlo je postaveno na nepřetržitě se měnících podmínkách. Je navíc velmi nebezpečné na tom "dogmaticky tvrvat".

   To že vidím případné problémy, ještě neznamená, že jsem zásadně proti soukromým silnicím, dálnicím, mostům, tedy strategickým stavbám, bez jejichž správného fungování se zastaví např. oběh zboží.

   Se současnými politiky, kteří nám pakticky každý den dávají jasně na zřetel, že co bude za čtyři roky je jim ukradeno (tedy že si dostatečně nakradou-Řebíčke, Topolánek za ony čtyři roky....) je obtížné poskytnout garanci jako volič na takový projekt, kde právě občan růčí za vlastní dálnici a pokud se věci opravdu nezdaří, bude realizována za jeho daní.  

17.7.2008 11:11

Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

No máte o tendrech zkreslené představy.  Samozřejmě, že každý investor si u klasického tendru kde existuje projekt nechá udělat výkaz výměr a ten si nechá ocenit.  Toto ocenění však slouží výhradně jako orientační a není nijak závazné pro "bidders", kteří ho velmi často ani neznají.  Navíc u staveb typu DB, nebo PPP jsou tyto odhady jen rámcové.  Problém v Čechách je, že všichni místní projektanti jsou závislí na smrtelné kombinaci ŘSD + České stavební firmy (ředitel ŘSD byl a zase bude obchodní ředitel Subtery) a tak ty odhady dle toho vypadají.  Vaše představa, že cenu dálnice lze vypočítat přesně např. dle URSU je naprosto naivní.   V ceníkách stavebních prací nejsou technologie staveb mostů nebo tunelů.  Ty se zásadně cení na základě cen u nás běžných a ty jsou např pro stříkané betony, ražby atd. kdesi na násobcích cen v zahraničí. 

17.7.2008 12:04

Re: Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....

Nikoliv vlastní rozpočtování je obor a každá stavba, kterou finacuje stát je rozpočtována do naprostého detailu např. na zpracovný kubík betonu. O čem mluvíte vy, tak to je projekt schvalovací nikoliv realizační. Tam je vše v detailech a i vypracování vlastního rozpočtu stojí opravdu hodně peněz.

17.7.2008 10:42

"Švédský" Valbek ????

Co je za blbost, že mateřskou firmou IBR je švádská spol.Valbek???

Valbek je echt česká firma, která si umí s politiky pěkně zmenežovat  zakázky.

http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/index?sysinf.%40typ=or&sysinf.%40strana=searchResults&hledani.%40typ=subjekt&hledani.podminka.subjekt=valbek&hledani.podminka.ico=&hledani.podminka.obec=&hledani.podminka.spisZnacka.oddil=&hledani.podminka.spisZnacka.vlozka=&hledani.podminka.spisZnacka.soud=0&hledani.format.pocet_polozek=50&hledani.format.trideni=netridit&hledani.format.typHledani=x*&hledani.format.obchodniJmeno=platne&hledani.podminka.pravniForma=-1&hledani.podminka.ulice=

17.7.2008 10:19

Dálnice

Zaujala mě pasáž v článku o tom proč dalnice z OV do Bohumína byla o polovinu dražší:).........jestliže někde řekne, že je to tim, že každa dalnice je jiná a vesele pracuje s 50% odchylkou, tak je to partně tím, že kromě kradeni si i mysli, že všichni jsou debili vypatlani. Asi začnu v práci taky pracovat s 50% odchylkou a pak Vám řeknu jaké ohlasy to mělo u nadřízených. :)

17.7.2008 12:01

Re: Dálnice

stavět na poddolovaném podloží není žádná legrace, proto se taky ten úsek dálnice do Bohumína stavěl dříve než ostatní části, protože bylo jasné že v budoucnosti by to vyšlo dráž. Běžte se tam podívat a pak mluvte.

17.7.2008 12:47

Re: Re: Dálnice

Jaky ohlas ma vas prispevek u nadrizenych? Pracujete na RSD, nebo v oddeleni komunikace Strabagu?

17.7.2008 10:13

Nejdražší tunely a vyoké platy státních úředníků.

Něco není v pořádku. Evidentně se plýtvá se penězi daňového poplatníka lidmi, kteří jsou daň.poplatníkem placeni. Je to špatný výsledek jejich práce. Mám za to, že tomu by měla odpovídat i jejich odměna. Podobně je tomu u každé zdravě myslící  firmy. Navíc státních úředníků by mohlo být  o více jak  1/2 méně.>-

17.7.2008 9:58

Když vidíme

úsek dálnice,který je v rekonstrukci 2 roky a flákají se tam 4 lidi,tak není divu.Jestliže se jedná o státní zakázku a je udělaná tzv.výluka měli by makat i v noci při osvětlení.:-P

17.7.2008 10:38

Re: Když vidíme

" v noci při osvětlení" Zjisti si fakta a potom plkej.

17.7.2008 9:42

uplatky

zajimalo by me, jestli do toho zapocitali i uplatky. nekde se jedna az o 50% nakladu stavby.

17.7.2008 9:41

no kdo se divi??!!!!!!! vime to od sametove ale nikdo nic

a je to jednoduche     VYBEROVE RIZENI  

kdo tu praci udela za min penez  tak ten vyhral  a neeeeeeeeee  dokola to davat  stejne fyrme !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17.7.2008 9:37

Konečně správnej nadpis článku

Generální projektant poplyšákovejch tunelů takovou cenu nastavil a daňovej poplatník kňourá ale platí,platí,platí,pl.......

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Prof. Vladimír Tesař, zakladatel a přednosta Kliniky nefrologie 1. Lékařské... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...