V neděli se magistrála zúží, to se nelíbí Praze 4

PRAHA V neděli dojde k plánovanému zúžení magistrály. Pro řidiče tak budou v Legerově ulici k dispozici místo tří pruhů pouze dva.

Omezení průjezdnosti si vymohla Praha 2. To se ale nelíbí radnici čtvrté městské části. „Praha 4 bude proto po zúžení Legerovy ulice sledovat, zda se na jejím území nezvětšují kolony. Pokud kolony narostou, budeme požadovat návrat k současnému stavu,“ řekl starosta Prahy 4 Pavel Horálek.

Radnice Prahy 2 si zúžení ulice prosadila kvůli nadměrnému hluku a emisím. Lidem z této městské části a obyvatelům ulic kolem magistrály se dlouhodobě nelíbí místní špatné životní prostředí. Denně totiž projede Legerovou ulicí až sto tisíc aut, kvůli kterým jsou podle radnice denní limity škodlivin v ovzduší překračovány průměrně o 21,4 procenta. Oblast také patří mezi území s největší hlukovou zátěží v metropoli. „V celém hlavním městě neexistuje jiná lokalita tak zatížená exhalacemi, jako je Legerova ulice,“ řekla starostka Prahy 2 Jana Černochová. Praha 2 je přitom podle ní nejhustěji zalidněnou městskou částí, bydlí tu přes třináct tisíc obyvatel na kilometr čtvereční. V Legerově ulici stojí 94 obytných domů, ve kterých je přihlášeno 1206 lidí, je tu jedna základní škola a gymnázium. Po zúžení Legerovy ulice budou mít řidiči v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou ulicí k dispozici pouze tři pruhy. Omezení bude trvat půl roku.

Názory dopravních odborníků na plánované opatření se ale rozcházejí, někteří tvrdí, že způsobí zácpy i v dalších městských částech.

Čtvrtá městská část považuje plán Prahy 2 za kontroverzní. „Máme velké obavy, že zúžení prodlouží kolony na Nuselském mostě a zhorší tak již dnes špatnou dopravní situaci na naší městské části. Zároveň řidiči, kteří nebudou chtít stát v dlouhých kolonách, budou hledat objízdnou trasu a tím celou oblast ještě zatíží,“ řekl starosta Horálek.

Ten proto v těchto dnech monitoruje na svém území intenzitu dopravy a délku kolon, aby mohl situaci po zúžení Legerovy ulice porovnávat. „Pokud kolony vzrostou, budeme po měsíci požadovat zrušení zúžení,“ zdůraznil Horálek. Dodal, že Praha 4 návrh zpočátku odmítala. Přistoupila na něj údajně jen pod podmínkou, že půjde o zkušební a časově omezený provoz, který pak bude vyhodnocen.

Vyhodnocení by měla zpracovat Technická správa komunikací hlavního města Prahy, průzkum si ale zadala i radnice druhé městské části, aby měla argumenty pro případné prodloužení uzavírky.

***

V celém hlavním městě neexistuje jiná lokalita tak zatížená exhalacemi

Autor:
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.