Hromadné testování na magistrátu dopadlo dobře. Nikdo není nemocný, nyní všechny čeká karanténa |
„Pozitivní především je, že výrazně narostl počet lidí, kteří se na kole pravidelně přepravují do práce. Od začátku restriktivních opatření činí meziroční nárůst těchto cyklistů 47 procent a v posledních třech týdnech, přitom v meziročním srovnání velice chladných a deštivých, dokonce 60 procent,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Adam Scheinherr (Praha Sobě). Dodal, že vzrostl také počet osob, které jízdní kolo využívají rekreačně o víkendech, a to o 26,1 procenta.
Letošní rozpočet města na cyklistickou infrastrukturu je podle mluvčího magistrátu 170 milionů korun, tedy o 49 milionů korun více než loni a o 153 milionů více než v roce 2017. Peníze město do rozvoje cyklodopravy vloží prostřednictvím Technické správy komunikací (TSK).
Růst rozpočtu se podle Hofmana odráží na kvalitě cyklistické dopravy v metropoli. Budují se nové přechody, které mají zvýšit bezpečnost cyklistů a chodců, a cyklopruhy. Nově jsou vyznačeny například v ulicích Plzeňská, Kamýcká nebo Divadelní. V květnu byla dokončená jedna z největších investic do cyklistické dopravy v hlavním městě. Vodní prostup Rokytka v Libni stál 48 milionů korun a spojil Prahu 8 a 9 na cyklostezce označené jako A26.
Letos TSK vybuduje a opraví několik desítek kilometrů tras pro cyklisty. Plánována je stavba propojení vyhlídkové trasy Pražačka s cyklostezkou A25. Rekonstrukce a rozšíření čeká cyklostezku A2 z Modřan do Zbraslavi. Praha také letos chce prodloužit a rozšířit cyklostezku A1, a to od Radotínské lávky dál.
V Praze je 515 kilometrů značených tras, z čehož téměř třetina vede mimo komunikace s automobily.