Koalice dopravních odborových svazů se sešla po poledni. Mezi druhou a třetí by mělo padnout poslední slovo. Pakliže odboráři stávku neodvolají, čekají cestující ve čtvrtek ráno velké komplikace. Nevyjedou totiž vlaky ani městská hromadná doprava po celé zemi. Dráhy počítají s pětihodinovou stávkou, která by začala ve čtyři ráno a skončila v devět.
Problematická novelaOd 1. ledna platí novela zákona o DPH, podle které je základem daně u poskytovaných benefitů běžná cena na trhu a nikoliv zaměstnanecká zvýhodněná. |
I když návrh prošel sněmovnou, je pravděpodobné, že v Senátu narazí na odpor ODS a TOP 09, které mají v horní komoře většinu. Senát o novele rozhodne v pátek.
Kdyby se návrh vrátil zpět do sněmovny, potřebuje k přehlasování senátorského veta 101 hlasů. Návrh podporuje ČSSD a KSČM, na stranu odborářů by se v dalším hlasování přidali i lidovci ale jen za podmínky, že stávku odvolají.
Čtěte také |
Odboráři se obávají o osud zaměstnaneckých výhod, jako jsou režijní jízdenky, závodní stravování, rekreace, bydlení na ubytovnách nebo rehabilitace. Od letošního ledna se zaměstnanecké benefity mají danit vyšší daní z přidané hodnoty, která se vypočítává z běžné tržní ceny, a nikoliv z ceny zvýhodněné, jako to bylo dříve. Například železničáři platí ročně za režijní jízdenku poplatek 250 korun, odbory mají ale obavy, že daň bude nutné odvést z 22 000 korun, což je cena roční síťové jízdenky.
Anketa
Mají odboráři právo stávkovat kvůli zdanění benefitů?