Občas se mi zdá, že se svět zbláznil. Jasně, lidé se s každou novou generací zvětšují, ale proč se musí neustále zvětšovat také automobily? Určitě ne proto, že je to opravdu potřeba, ale spíš kvůli tomu, aby bylo možné říci, že nový model je lepší než ten předchozí.
Problém je ale v tom, že s rozměry většinou roste i hmotnost (výjimky se naštěstí najdou). A tak na stejnou dynamiku jsou zapotřebí silnější motory a na zkrocení kvadraticky zvětšené energie větší brzdy. To vše je spirála, kterou je těžké zastavit. Dneska už nejdelším autům střední třídy do délky pěti metrů příliš nechybí. Často slýchám, že velké auto je potřeba kvůli velkému kufru. Ano, to je bezpochyby pravda, nicméně všimli jste si toho, že stále víc nových modelů, které jsou sice delší než jejich předchůdci, má často menší prostory pro náklad?
A víte, co mě u auta střední třídy dokáže nejvíc naštvat? Když chci z jejich kufru vytáhnout tašku, která se při brzdění posunula až úplně dopředu. Nejsem na ni schopen dosáhnout a když už se mi to povede, připadám si jako po rozcvičce a kalhoty na stehnech mám od špíny ze zadního nárazníku. A to měřím stejně jako nejprůměrnější Evropan.