TELEVIZNÍ TÝDEN
Prožít nedělní večer ve společnosti televizní obrazovky může být nebezpečné a bez šrámů na mentálním profilu osobnosti to prakticky není možné. Na Primě otevírá Pavel Zuna kufříky s penězi a s aktéry soutěže Ber nebo neber to může seknout. Klobouk dolů před jeho pamatovákem, naučit se jména slečen, které třímají v rukou zavazadla s čísly, musí být dřina.
Alternativa na ČT 1 nebyla tuto neděli o nic bezpečnější: veřejnoprávní médium vsadilo na „osvědčený“ žánr malé televizní komedie. Přestože se jedna jmenovala Manželé roku 2006 (druhý nesl titul Učitelky s praxí), šlo o nijak nemaskovaný výlet do pravěku. Kdybychom si pustili Bakaláře z konce osmdesátých let, nenajdeme pět rozdílů. Nehledě na to, že prakticky stejným formátem operovala ČT 1 i v sobotu, kdy Josef Dvořák bodře uváděl Trapasy a agilně se snažil publikum ve studiu (potažmo u obrazovek) přesvědčit, že teď přichází ta pravá legrace. Nepřišla. Nejtěžší kalibr ovšem nasadila v neděli večer Nova. Kdo si příliš brzo zapnul televizor kvůli seriálu Ztraceni, viděl dvacetičlenný vzorek ženského plemene, kterak se uchází o přízeň docela cizího chlapa, prý s tučným kontem. Leckterá děvčata dokonce spontánně ronila slzy, když byla vyloučena ze hry a jejich možnost pojmout za chotě onoho milionáře se limitně přiblížila nule. Kdyby „fenečky“ s „oddaným pohledem“ a „trochu zanedbanou srstí“ nabízel novému „páníčkovi“ Zdeněk Srstka v rámci pořadu Chcete mě?, možná by to bylo i vtipné. Tady ale humor nemá své místo, jde totiž o skutečné city!
Tenhle trh s ženami s výmluvným názvem Vem si mě! už před rokem plnil stránky bulvárních plátků na Slovensku, tam ovšem nesl výrazně hrdější titul Milionář. Z toho se dá usuzovat: 1. že jsme zase pozadu a 2. že zatímco na Slovensku sebevědomě oznamovali „Nabízíme chlapa, co má peníze“, u nás vcelku submisivně hlásáme „Máme hejno vdavekchtivých děvčat, vem si je proboha někdo“. K dobru tohoto úděsného pořadu lze přičíst snad jen to, že v souboji o chlapa dostala šanci i děvčata kypřejších tvarů a také ženy, které už mají něco odžito.
O necitlivě používané hudbě v seriálu Hraběnky už na tomto místě byla řeč minule. Ovšem nahlíženo zkušenostmi z jiných televizních kanálů, mohlo být mnohem hůř. Tvůrci nás ušetřili titulkové písně, v níž by o údělu soukromého zemědělce mohli sytými hlasy zapět třeba Bohuš Matuš s Petrem Kolářem!