Na rozloze tří kilometrů čtverečních se nachází třicítka podniků, zaměřených na čtyřprocentní menšinu. Na Vinohradské třídě jsou hned dva velké gay kluby a v okolí množství barů, restaurací a kaváren.
Na „pražské Soho“ upozornil před časem i britský list The Guardian. V článku Deset skrytých pokladů Prahy vybízel turisty také k návštěvě vinohradských legendárních gay barů.
„Všimne si toho každý, kdo hledá na internetu klub nebo restauraci. Ale na ulici si gay klubů vlastně nevšimnete, nejsou opentleny řvavou reklamou. Komunita není konfliktní, nejsou s nimi žádné problémy,“ řekla starostka Prahy 2 Jana Černochová. Podle ní je koncentrace takto zaměřených klubů dobrá i pro podnikání. „Určitě přitahují klientelu i ze zahraničí, a to se pak pozitivně promítá na obratech restaurací a hotelů,“ dodala Černochová.
Podle odborníka na cestovní ruch Tomia Okamury by se gay turistika měla zužitkovat lépe. „Například Vídeň se přímo zaměřuje na homosexuální turisty. Město je láká k návštěvě, fungují tam gay hotely. Praha je ještě trochu zamrzlá,“ vytkl Okamura.