PRAHA Procházka mezi stánky s pracovními nabídkami, posezení v kavárně a probírání možných příležitostí, návštěva tematických přednášek. A to vše zažít virtuálně, z pohodlí svého domova skrze monitor a klávesnici. V České republice se konal první virtuální pracovní veletrh. Teď se vyhodnocuje, jaký měl přínos.
Před spuštěním originálního nápadu, že celý pracovní veletrh se zpracuje graficky a ve třech dimenzích multimediálně na internetové adrese, panoval optimismus.
„Je jisté, že mezi desítkami tisíc návštěvníků veletrhu práce Dnyprace. cz bude velké množství absolventů, množství odborníků s bohatou praxí, junioři i senioři z pohledu profesní praxe i věku,“ řekla LN Martina Vymyslecká, z pracovního portálu Monster, který událost realizoval. Pořadatelé se dále chlubili, že na každého návštěvníka čekají stovky pracovních příležitostí.
Předpokládali, že celého projektu se zúčastní okolo sto tisíc internetových uživatelů a desítky zaměstnavatelů, kteří budou vystavovat stovky pracovních pozic. Výsledná čísla se k těm předpokládaným blížila. Návštěvnost 90 tisíc uživatelů, čtyřicet vystavovatelů a přes 1300 pracovních míst.
Návštěvnost pilotního projektu může pořadatele těšit. Ne už tolik reakce vystavujících společností. „Vzhledem ke spektru návštěvníků, kdy techniků, navíc s vysokoškolským vzděláním, bylo absolutní minimum, veletrh bohužel naše očekávání nenaplnil. Zájem byl především o ekonomické nebo administrativní pozice, což nám potvrdila i anketa, na kterou neodpověděl žádný technik,“ říká Eva Nováková mluvčí společnosti ČEZ, která zde představovala významného zaměstnavatele technických oborů. Do dalšího ročníku už by se proto ČEZ nepřihlásil.
Zlákat se nechali nevídaným pojetím propagace pracovních příležitostí. „Akce se nám zamlouvala z pohledu možnosti komunikovat s potenciálními zájemci o informace online a vůbec ztvárnění virtuálního veletrhu bylo originální,“ pokračuje Nováková.
Komerční banku zase oslovila možnost návštěvy veletrhu z pohodlí domova, které slibovalo masivnější účast.
„Zaujalo nás především nové pojetí veletrhu, kdy jsme mohli díky online prezentaci oslovit větší množství kandidátů než prostřednictvím běžného typu akce,“ vysvětluje Monika Klucová, mluvčí Komerční banky.
Banka je ale na rozdíl od energetické skupiny s výsledkem akce spokojena. Kladně hodnotí veletrh i personální agentura Grafton.
„V průběhu trvání virtuálního veletrhu jsme se také setkali s mnohonásobně vyšším počtem reakcí na naše volná místa, než je běžné. Uchazeči, kteří odpověděli, se tak zařadili do výběrového řízení nabízených pozic,“ tvrdí Klucová. Banka zaznamenala 5500 návštěvníků svého virtuálního stánku.