Toto dílo slavného skladatele slyšelo publikum poprvé na podzim roku 1730 v Praze. Macek operu rekonstruoval a nyní ji zkouší se souborem barokní hudby Hofmusici. Operu Argippo napsal Vivaldi pro Prahu, kde pravděpodobně tehdy její provedení také řídil. Dosud byla známá pouze z dobového tisku libreta uloženého v pražské Národní knihovně, hudbu však muzikologové pokládali za ztracenou. Macek se vydal po stopách hudebníků, kteří ji tehdy hráli, a objevil partituru koncem roku 2006 v knížecím soukromém archivu Thurn-Taxisů v bavorském Řezně. „Když jsem otevřel rukopis a viděl první dva takty, tak se mě zmocnila euforie, protože Vivaldi z toho koukal skutečně každým coulem,“ popsal své dojmy Macek.
Sedmatřicetiletý hudebník spolupracuje v Českém Krumlově s Nadací barokního divadla při výzkumu interpretace barokní opery a vede mezinárodní soubor Hofmusici, který na této unikátní scéně občas hrává. Upřesnil, že Argippo je typickou Vivaldiho operou, která vznikla na vrcholu jeho tvorby a mezi ostatními operami není žádnou popelkou. Má tři akty a trvá přes dvě hodiny, je tedy kratší než jiné tehdejší opery. Díky tomu je děj dramatičtější a hudební nápady zhuštěnější. Je to příběh o lásce, žárlivosti, cti i mstě postavený na záměně dvou princů, kteří se ucházejí o princeznu.
Pro pražskou premiéru se nyní šijí dobové kostýmy a vytváří celá nová výprava, na scéně se objeví 13 zpěváků a 24 muzikantů. Hofmusici ji pak mají v plánu uvést v českokrumlovském barokním divadle a v říjnu ji představí v Benátkách.