V roce 2012 by nové koleje měly být v ulici Na Florenci nebo ze Zlíchova na Dvorce. O nic méně odvážný je i plán na další rok – 2013. Pro ten magistrát počítá se spuštěním provozu tramvají v úseku Na Veselí a Pankrác, a dokonce ještě z Pankráce přes Budějovickou do Dvorců.
Další rok by měly být spojeny Kobylisy s Bohnicemi, dále pak Sídliště Modřany s Novými Dvory.
Nová trať i přímo v centru Město dokonce plánuje položit koleje pro další tramvajovou trať i nedaleko samotného Václavského náměstí. Z Jindřišské na Vinohradskou už by se proto v roce 2014 nemuselo jezdit oklikou a s přestupem. Výhledově město plánuje dokonce zavést tramvaj z Dejvic a Podbaby až do Suchdola, zastávku Chodovská nebo i Opatov. V této době (kolem roku 2015) by už po Praze mělo jezdit asi šedesát nových tramvají Porsche a téměř dvě stovky nízkopodlažních vozů.
Poslední novou tratí, která byla uvedena do provozu ještě před tou v Radlicích, je úsek Hlubočepy Barrandov. Pražané tady mohou využívat šest nových zastávek, trať je dlouhá přes tři kilometry. První vozy tu projely před pěti lety.