Ve funkcích tak z původních pěti zmocněnců zůstávají pouze východočeský Ivo Toman pro R35 a moravskoslezský František Kopecký pro silnice I/11 a I/57. Ministr dopravy Gustav Slamečka po pondělním jednání vlády oznámil, že funkce zmocněnců se sídlem nejen v Jihomoravském, ale i v Plzeňském a Karlovarském kraji pozastavila. Důvod? Nedostatek peněz.
Venclíkova funkce se týkala jak silnice R43 z Brna směrem na Svitavsko, tak R52, která má moravskou metropoli spojit s Vídní. Pro stejnou práci si speciální projektový tým zřídilo také Ředitelství silnic a dálnic, z jehož rozpočtu šly i peníze na zmocněnce. Konkrétně Venclíka přitom kritizovali zástupci některých obcí a sdružení, podle nichž s nimi nijak nevyjednával a nesnažil se řešit spory kolem tras. Ministerstvo dopravy přitom trvá na tom, že se dálnici do Vídně pokusí dostavět co nejdříve. Zbývá úsek mezi Pohořelicemi a Mikulovem. Zástupci státu nyní mluví jako o termínu dostavby o roce 2015, ekoaktivisté naopak míní, že se jim podaří prosadit podle nich lepší propojení dálnice D2 a rakouských hranic po novém obchvatu Břeclavi.
Funkce zmocněnců vytvořila vláda Mirka Topolánka na začátku loňského roku; již tehdy se objevila kritika, že jde o trafiky pro neúspěšné politiky, zmocněnci dostávali měsíční odměny a náhrady kolem sto tisíc korun.