Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ke srážce chyběly desítky metrů. Rychlíku v Jihlavě vjel do cesty osobní vlak

  11:33aktualizováno  13:36
Na hlavním nádraží v Jihlavě dnes dopoledne vjel do dráhy rychlíku osobní vlak. Oba vlaky zastavily 67 metrů od sebe. Nikdo se nezranil. Provoz železnice byl na více než tři hodiny ochromený, místo vlaků cestující přepravovala náhradní autobusová doprava.

K mimořádné události došlo na hlavní jihlavském nádraží po půl desáté. „Při posunu osobního vlaku bez cestujících došlo k projetí návěstidla v poloze zakazující jízdu,“ uvedl mluvčí drážních hasičů Martin Kavka.

Posunovaná starší motorová souprava vjela do postavené vlakové cesty rychlíku R 668 jedoucímu z Brna do Plzně. Oba vlaky jely po kolejích vedle sebe. Vlevo jedoucímu rychlíku, který vyjížděl ze stanice a odbočoval vpravo na trať k městskému nádraží, posunovaný motorák zkřížil cestu. Obě soupravy ale byly zastaveny včas, v bezpečné vzdálenosti. Událost se obešla bez zranění.

„Podle informací, které jsme obdrželi od provozovatele dráhy, mělo v 9:45 ve stanici Jihlava dojít k nedovolené jízdě za návěstidlo a vjetí do postavené vlakové cesty pro rychlík jedoucí z Brna do Plzně,“ řekl ČTK mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Na místě se pohybovali vyšetřovatelé Drážní inspekce i policie, kteří dokumentovali a zjišťovali veškeré okolnosti mimořádné události. K ruce jim byli i drážní hasiči. „Kdyby byla potřeba nějaká technická pomoc,“ vysvětlil Kavka. Podle zjištění inspektorů ke srážce chybělo 67 metrů.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Provoz v úseku Jihlava - Jihlava město byl zastaven. Železniční doprava byla mezi hlavním a městským nádražím nahrazena autobusy. Provoz se v plném rozsahu obnovil krátce před třináctou hodinou.

Počátkem roku se v Česku začaly převádět první úseky páteřních železnic do výhradního provozu se zabezpečovacím systémem ETCS, který má na nich zajistit větší bezpečnost. Systém má mimo jiné omezit dopady chyb strojvedoucích. V současné době se s ETCS jezdí na trati Česká Třebová - Olomouc - Přerov a na trase Břeclav - Bohumín. Na trati v okolí Jihlavy zmíněný systém zatím není.

Autoři: ,
Témata: Jihlava, osobní vlak