Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Vlaky pojedou v rytmu tramvaje

Česko

BRNO Lidé, kteří bydlí podél železniční trati z Tišnova přes Brno do Hrušovan, jsou na tom ode dneška lépe než část obyvatel krajského města. Vlak jim ve špičce jede čtyřikrát za hodinu - to je pro srovnání dvakrát častěji než po většinu dne například tramvaje linky 10.

Posílení dopravy na této trati má ale i svá slabá místa. „Některé vlaky v nejhustší dopravní špičce už není možné provést přes brněnské hlavní nádraží, které je přetížené. Jedou proto odklonem po nákladním průtahu, lidé mohou přestoupit například v Židenicích. Všechny vlaky, které na hlavní nádraží nejedou, jsou označené,“ informoval Květoslav Havlík ze společnosti Kordis JMK, která organizuje veřejnou dopravu na jižní Moravě.

Posílení dopravy na trati je jednou ze změn, které včera začaly platit společně s novými jízdními řády. Ty se dotkly jak vlaků a autobusů, ale také brněnské dopravy. Posílení se v Brně dočkala zejména přetížená doprava do bohunického univerzitního kampusu a k tamnímu nemocničnímu areálu. Nová autobusová linka nově jezdí také mezi tramvajovou konečnou na sídlišti Bystrc a novou čtvrtí Kamechy. Své obvyklé spoje by si měli prověřit také cestující z Lesné a Líšně, kde dopravní podnik změnil trasy několika autobusů spojujících je s oblastí Černých Polí a Staré Osady, změní se i trasy některých spojů trolejbusů 25 a 26 v oblasti Staré Osady.

Protesty už zaznívají z Brna-Medlánek. Dopravní podnik totiž tamní autobusovou linku 65 nebude jako dosud posílat k přestupním uzlům v Králově Poli, ale přes konečnou tramvají v Řečkovicích a tamní hřbitov k řečkovickému nádraží. Části lidí radikální změna vadí a předchozí řešení označují za lepší.

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor: