Čtvrtek 28. října 2021, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

„Vstaňte a běžte!“ velí reklama

Česko

Vtáhnout lidi do hry a vyvolat jejich zájem – tento trend v současné světové reklamě určitě převládá.

CANNES Proč byste seděli schovaní doma, když můžete přijít a zapojit se, vybízí na svých webových stránkách společnost T-Mobile. Mimoděk tím formuluje jeden z trendů soudobé komerční komunikace: oslovit široké publikum, vyvolat přímou reakci, aktivizovat lidi, aby něco udělali, nebo alespoň začali o něčem přemýšlet. Mnohé z kampaní oceněných na právě skončeném ročníku festivalu Cannes Lions jsou toho názornou ukázkou.

Jedním z nejoceňovanějších se stal projekt Replay pro výrobce sportovního nápoje Gatorade, který si vytkl za cíl přimět americké třicátníky a čtyřicátníky, aby věnovali více času pohybu. Otcové od rodin byli vyzváni, aby znovu, po 15 letech, sehráli exhibiční utkání v americkém fotbale spolu se svými středoškolskými týmy. Hráči znovu oblékli dresy a zvyšovali fyzičku, zatímco jejich někdejší spolužačky roztleskávačky – nyní manželky a přítelkyně – opětovně nacvičily své fanynkovské tanečky. Monstrakce přivedla na stadion desetitisíce diváků, digitální média učinila z projektu národní událost.

Hamburští filharmonici zase vyrazili za svými posluchači přímo do ulic města. Jejich neobvyklý koncert řídila dirigentka Simone Youngová z věže svatomichalského chrámu, snímána při tom kamerami, stejně jako stovka hráčů rozmístěných v ulicích. Vše propojeno živým televizním přenosem a také internetem. Neopakovatelná událost a výtečná reklama pro orchestr.

Účastníci shromáždění svolaného mobilním operátorem T-Mobile na londýnské Trafalgarské náměstí předem nevěděli, co se na ně chystá, po předchozích tanečních performancích na nádraží v Liverpoolu a dalších městech ale nejspíš tušili, že půjde o hudbu. Výsledkem bylo zřejmě největší karaoke vystoupení v dějinách, na němž Londýňané odzpívali sérii populárních hitů a které zakončili – pod vedením zpěvačky Pink – sborovým provedením beatlesovské Hey, Jude. Život je třeba sdílet, říká reklamní slogan, a zde to platilo bezezbytku.

O poznání vážnější téma zvolil režisér Ralf Schmerberg, když na Zámecké náměstí v Berlíně povolal desítky sněhuláků, aby tam přišli protestovat proti globálnímu oteplování. Pro svůj podnik nadchl mnoho Berlíňanů a tak zástupy sněhuláků byly skutečně přesvědčivé. Po třech dnech sice reklamní sněhuláci roztáli, výrobce solární energie Entega, který celou akci financoval, však měl o reklamu postaráno i nadále, neboť téma se přesunulo do internetových diskusí a sociálních sítí, kde žije dosud.

Chod přírody sice nemůžeme trvale změnit, přesto se o to torontská agentura BBDO pokusila alespoň na jeden den. Obyvatelé jednoho z nejsevernějších kanadských městeček Inuvik prožívají každoročně dva měsíce dlouhou polární noc, a tak jim neplánované rozednění uprostřed ledna přišlo vhod. Úsvit nakrátko zajistil heliem plněný balon o svítivosti 100 tisíc lumenů, který kromě Slunce nápadně připomínal i pomeranč z loga nápoje Tropicana, který celý podnik platil.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Morava

Autor:

Otužování podle Wima Hofa je nebezpečné. Hrozí zástava, říká kardiolog Táborský

Premium Otužování je nejlepší prevence proti těžkému průběhu nemoci covid-19. Lidé mají větší šanci, že neskončí v nemocnici,...

Dětem, kterým pomáháte moc, mozek nepracuje správně, říká speciální pedagožka

Premium „Kdybychom k dětem v batolecím a předškolním věku přistupovali v některých oblastech víc ,postaru‘, měli bychom méně...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...