Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Vyčpělé nahradíme novým

Česko

Chceme využívat i archiv, ale smysluplně a koncepčně, tvrdí Kateřina Fričová, ředitelka programu České televize.

* LN Můžete stručně popsat program ČT pro rok 2008, kromě toho, že to bude rok prostoupený připomínkami historických událostí „osmičkových“ letopočtů?

Ambicí programu ČT je precizovat a rozvíjet stávající úspěšné žánry a pořady a nahradit letité a již poněkud vyčpělé cykly novými. Výrazně posilujeme vysílání pro děti a mládež, cíleně se zaměřujeme na reprízovou politiku - chceme využívat archiv, ale smysluplně a koncepčně. Teď se precizuje schéma na příští rok. Není to mnohdy lehké - všichni chtějí vyrábět nové pořady, nikdo nechce rušit stávající.

* LN MF Dnes psala, že mohou skončit okoukané Banánové rybičky a Bolkoviny, podle Týdne se ale na ČT vrátí Přemek Podlaha a Zuzana Bubílková. Jak?

V danou chvíli nemohu říci více, může ještě dojít ke změnám.

* LN Ubude krátkých výplňových pořadů, jak jste avizovala, třeba takových, které nemají opodstatnění na obrazovce veřejné služby, například ... a teď srandičky?

Ano, ubude, ovšem nesdílím váš názor, že skeče skryté kamery jsou něco, co by nemělo být na obrazovce média veřejné služby, to je snad přespříliš puristické stanovisko.

* LN Šéf Novy Petr Dvořák v Rádiu Impuls řekl, že seriálů začíná být příliš, a pravděpodobně jich brzy ubude. Jaké hlavní trendy v televizní zábavě teď vidíte vy?

Obávám se, že nelze spojit seriálovou tvorbu, jíž je v současnosti skutečně hodně („příliš“ bych ale nepoužila), s otázkou na nové trendy. Odpověď je tedy dvojí: ČT bude pokračovat v původní seriálové tvorbě, jejíž dramaturgie bude klást nejvyšší akcent na kvalitu, ne na kvantitu, ve všech atributech této tvorby. A v původní zábavě se ČT koncentruje hlavně na sféru kultivovaných, interaktivních formátů, jež sluší médiu veřejné služby.

* LN Jak ČT pomohla v září uvedená nová grafika všech kanálů?

Na konečné vyhodnocení musíme ještě počkat. Ale už dnes jsem přesvědčená, že jde o prvek, který ČT zmodernizoval a posunul do 21. století. A zajímavost z našeho callcentra: nejdřív byl ohlas spíš negativní, dnes je tomu naopak - divákům to prostě trvalo o něco déle než odborníkům, potřebovali si zvyknout.

* LN Tržní podíl zpráv Primy po posunu na 18.55 mírně vzrostl, bylo to i na úkor ČT 1?

Ne, naše čísla neklesla. Věřím, že divák se rozhoduje podle obsahu a kvality zpracování zpravodajství jako takového.

* LN Trvá ČT na žalobě na režiséra Olmera za jeho kritiku televize, nebo jste věc už vyřešila jinak?

S panem režisérem jsem se sešla a probírali jsme možnosti jeho spolupráce s ČT. Poslal mi nějaké náměty, tak uvidíme. Myslím, že v té kauze bylo z jeho strany mnoho emocí, důkazy jsem neviděla.

* LN Údajně jste také dala na vybranou šéfovi centra dramatické tvorby Ivanu Hubačovi, že bude buď dramaturgem, nebo autorem píšícím pro ČT, nikoli ale dál obojím, což Olmer kritizoval.

Nejde jen o Ivana Hubače, obecně si myslím, že se dramaturg musí rozhodnout, obzvláště pak ten, co řídí, jaké práci se chce věnovat. V tomto smyslu jsem mluvila samozřejmě i s Ivanem Hubačem. Mé důvody přijal a rozhodl se, že chce zůstat v centru dramatické, divadelní a hudební tvorby.

***

Cesta z ČT do ČT

+Kateřina Fričová nastoupila do byvší Československé televize poprvé už začátkem 80. let. V ČT se vypracovala na šéfproducentku zpravodajství. Od roku 1993 působila v TV Nova, v letech 1998 až 2000 byla ředitelkou Prima TV a pak pět let řídila rádia Evropa 2 a Frekvence 1. Do ČT se letos vrátila z čela už zaniklé teleshoppingové Top TV.

Autor: