Loni v září evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Neelie Kroesová otevřeně prohlásila, že cílem jejích sporů s Microsoftem je neúspěch Windows: „Nelze říci, že správný podíl je padesát procent, ale rádi bychom viděli výrazný pokles podílu na trhu.“ Tak vypadá v pojetí eurokratů cesta k úspěchu evropské ekonomiky.
O Microsoftu nám však mnohem víc poví jeho návrh na převzetí firmy Yahoo. Microsoft má zjevně pořád plné kapsy – 44 miliard dolarů je pořádný balík. Jenže kdo je Yahoo? Čím dál tím méně úspěšný konkurent Googlu. Nabízí vyhledávání a hlavním zdrojem jeho příjmů je technologie adresného umisťování reklamy na webu, jenže mu to nejde tak dobře jako Googlu. Také Microsoft se pokoušel na tento trh vstoupit – hrozí mu totiž, že o zákaznících, kterým prodá Windows, poté už víckrát neuslyší. Jenže se svými pokusy neuspěl, a tak mu dnes nezbývá, než se snažit koupit dvojku na trhu. Google má větší podíl na trhu vyhledávačů než Microsoft s Yahoo dohromady.
Microsoft zkrátka zaspal dobu. EU v tom nehrála žádnou roli, ani nijak nepomohla jeho konkurentům (což jsou beztak Američané). Ale komisařka Kroesová ještě nemá dost – hodlá vyrazit do boje proti Internet Exploreru.
Čtěte „Microsoft zřejmě...“ na str. 15