Diskuze
Vysoké školy si posvítí na plagiátory
Děkujeme za pochopení.
Jirka
Ten Kalina je vul!
Ano, student je pripraven do zivota tak, ze opise praci z jineho zdroje a zafixluje to jako vlastni! Pak to u nas takhle vypada! Pripraveny do zivota - podvadet a krast!!!
JUDr. Marek Kalina
Re: Ten Kalina je vul!
Je to do praxe potřebnější výbava než strávit 100 hodin v archivu, věřte mi. Je opravdu dost profesorů, kteří učí studenty teoretickým postupům. Já se je snažím vychovávat k praktickému řešení problémů...
brblal
a co prace profesoru?
Myslím, že bych dokázal vyjmenovat par profesoru na MU, jejichž práce by tímto slavným systémem rozhodně neprošly.
PaK
Problém zůstává
... protože mohou využít prací zahraničních studentů. Taky souhlasím s tím, že to je dobrý počin, ale pokud nebudou vysoký školy poskytovat vzdělání a nikoli znalosti, pokud totiž se nebudou snažit naučit studenty vědecky myslet a nikoli pouze znát, pak to k ničmu neni, jen se informace nebudou přesouvat najednou, ale po kouskách. Vzpomínám si, jak jsem studoval na ČVUT a jaksi nad rámec seminární práce coby student třetího ročníku, ve snaze pochopit podstatu problému, odvodil obecný a snadno algoritmizovatelný vzorec výpočtu, který se dosud aplikoval pro dílčí případy vždy jinak. Sama věc by byla k publikování, ale mě pan docent (nyní akademik), který se tématem sám zabýval a přednášel ho v zahraničí sepsul, práci neakceptoval a vynadal mi, ať se starám o věci o který mám. Pro mě to byl tenkrát asi byl důvod, proč mě obor přestal zajímat.
Pokud člověka téma zaujme, pochopitelně chce přinést svoje originální myšlenky a to je tak silná věc, že si nedovedu představit, že by někdo chtěl fixlovat. To, že student nefixluje by měl odhalit vedoucí diplomove práce, se kterým by měl student svůj myšlenkový pochod probírat. Chyba je tudíž jinde.
Ladislav
Re: Problém zůstává
I kdyby ten SW dokazal detekovat plagiatorstvi z jinojazycneho zdroje porad zustava moznost ze si diplomku nekdo proste zakoupi. Videl jsem to, nejaky Arab co mel CVUT jako formalitu takhle prolezl aniz by byl dotcen poznanim. Dokud se bude hodnotit jednorazove moc se toho nezlepsi.
analytik
lump bude vzdy lumpem
z toho mi logicky vyplyva, ze kdyz jeste nebyla tato technologie tak takove zhovadile skoly jako masarikova universita musely byt samy plagiat. teprve jakmile zavedli kontrolni techniku (uz ji MOC potrebovali), nastavi se jejich vlastni soft a z plagiatu je neplagiat jak kdo potrebuje. staci malo, podobne jako u lustraci agentu stb rozhoduje na ministerstvu hacek nad jmenem.
jj
Re: lump bude vzdy lumpem
Na to by mohl reagovat Judr.Marek Kalina. Podělit se o bohaté zkušenosti a následně nám všem vysvětlit, že zloděj není zlodějem a lump lumpem. Plagiátor je o pár příspěvku níže z jeho pohledu velmi šikovným člověkem (ne zlodějem)!, který, když vše hezky vysvětlí, tak bude ještě pochválen . A kdyby náhodou mohl, pan Kalina ..... tak by i takového zloděje s jeho prací vyzdvihl.
Z tho mi logicky vyplývá, že takový šmejd je i on.
qwert
zásadní otázky, na něž mi nikdo zatím neodpověděl
1. má autor práce právo zatajit svůj zdroj před zadavatelem práce?
2. má zadavadel právo na poskytnutí rešeržní služby zdarma ze strany studenta?
To já znám jednoho Docenta, který takhle zadávat témata ročníkových prací a pak chtěl vydat něco jako lexikon..... Každý student obržel 3-4 hesla, které měl zpracovat, každé na několik A4 s uvedením zdrojů. Sakra to se to pak panu docentovi publikuje ! ! ! ! !
queribus
Nejsem proti detekci plagiátorství, ALE
Je pozoruhodné, jak si někteří fanatičtí informatikové myslí, že nacpáním milionů a miliard stránek potenciálních zdrojových textů (rozuměno těch, ze kterých se dají podstatnější pasáže diplomní práce opsat) do nějakých srovnávacích databází, je řešením problému. I když souhlasím s tím, že aspoň nejkřiklavějším případům plagiátorství lze takto zabránit. Daleko důležitější ale je, aby osoba, která diplomku zadává (tj. zpravidla VŠ učitel ) byla náležitě obeznámena s tím, kam až v dané vědní oblasti dospěl pokrok ve světě - to není vůbec snadné, ale nástroje, jako např. JSTOR.org k tomu mohou účinně přispět. Pak zadavatele či oponenta práce nelze podvést prezentací údajně vlastních myšlenek. V přírodovědných disciplínách nevidím v tomto žádný větší problém. Jsou ovšem bohužel obory ( a VŠ), kde ke "zvládnutí" diplomky stačí - když to jen nepatrně přeženu - kompilát z několika novinových článků (i pár českých politiků o tom dobře ví své) a diplom je na světě. Otázkou tedy je, zda - při hromadné VŠ-výrobě absolventů - je možné s danou VŠ-personální kapacitou vůbec zajistit, aby měli učitelé dost času se všem "svým" diplomkám náležitě věnovat.
keke
Grossova diplomka
To by mne teda zajimalo kam se podela Grossova diplomka. Jestlipak ji fakt psal byvalej masinfira...
Palmáč
Myslím, že málokdo
je dnes tak naivní, aby opisoval cizí práci od A až do Z. V postpostmoderní společnosti je celkem obvyklý koktejl různých myšlenek posbíraných ledaskde. Tyto cibulovojahůdkovočesnekové drinky neodhalí patrně ani sofistikovaný program. Co je ovšem mnohem strašnější (ale chválihodné zároveň): možnost "tvůrčích" překladů. Studenti dnes umí většinou v nejhorším případě velmi dobře anglicky. Přeložit zatím neznámou práci kupř. z nějaké kanadské univerzity a trochu tam něco pro jistotu přeházet neodhalí nikdo a nic. Je to samozřejmě pracnější, ale velice nebezpečné.
Palmáč
Re: Myslím, že málokdo
PS: někteří se pohybují i ve více jazykových alternativách.
JUDr. Marek Kalina
I opsaná má hodnotu
I opsaná diplomka má hodnotu. Mně by jako výstup kvalitně zkompilovaná diplomka vůbec nevadila. Min. svědčí o tom, že student je připravený do života, má smysl pro time management, tuší, že není efektivní utrácet desítky hodin času psaním nemsylu, což v podstatě 90% prací je, nejsou nijak objevné, opakují známé věci, to je logické. Říkalo by mi to, že si student umí srovnat priority, napsaní diplomky žádný skutečným vrcholem akademického studia není, tak se nelze divit, že to zdaleka ne každá za prioritu bude považovat. Dále mi to o studentovi řekne, že umí řešit překážky, má v sobě jistou racionalitu a chladnokrevnost rozhodování, což je v byznyse plus. Pokud by mi můj student /hodlám časem po dohodě vést na fakultě seminář/ přinesl skutečně dobře zkompilovanou seminárku a bude ji hlavně umět odprezentovat jako vlastní, rozhodně mu nebudu dělat problémy...
zk
Re: I opsaná má hodnotu
A nepletete si nahodou kompilatorstvi a plagiatorstvi? Citite mezi tim ten rozdil? Kompilovana prace je takova, ktera je zalozena podstatnou merou na jinych pracich, casto velmi bezprostredne. Plagiat vznika tehdy, kdyz se tak stane - trebas jen v dilcim kusu textu - nepriznane. Kdyz zkratka opisete, ale tvarite se, jako kdybyste na to prisel sam... Jestli tenhle rozdil prehlizite v zajmu "umeni resit prekazky" a "chladnokrevnosti rozhodovani" umyslne a vedome, tak potes pambu.
L
Musime zacit kazdy sam u sebe
Tento vyrok rekl jednou Pravdolaska a jindy ho rekl Profesor. Vite nekdo, jak na to prisli?