Vytvořte si vlastní web

Autor:

Základem vašeho úspěšného podnikání na internetu je vytvoření webu, který bude mít vysokou návštěvnost. Často navštěvovaný web je zajímavý pro inzerenty, kteří na web chtějí dostat svoji reklamu. Za tu jsou potom ochotni zaplatit nemalé peníze.

Například web Finance.cz měl podle NetMonitoru v únoru 2009 měsíční návštěvnost zhruba 260 tisíc reálných uživatelů. Při pohledu na ceník reklamy zjistíte, že týdenní umístění čtvercového inzerátu na úvodní stránku webu přijde inzerenta na 70 tisíc korun a v ekonomické sekci dokonce na 120 000 korun.

Pokud ovšem chcete opravdu vydělat, je dobré znát představy inzerentů. Když začínáte, asi využijete systémy, které na web budou posílat inzeráty bez vašeho přičinění - živého inzerenta tak sotva potkáte. Systém navázaný na agenturu si inzerenta najde sám.

Vtéto fázi máte v zásadě dvě možnosti dalšího postupu. Buď vytvoříte široké portfolio mnoha menších internetových stránek, nebo se budete snažit prosadit jednu silnou značku. „Funkčních stránek máme stovky a každý měsíc přibývají desítky dalších,“ říká osmnáctiletý Martin Demiger. Martin dosáhl za minulý rok obratu 2,5 milionu korun. Jeho hlavní projekt Nadovcu.cz pomáhá lidem najít ubytování.

Velký projekt se zastřešujícím tématem nebo řada menších se stejnou či podobnou tematikou má jednu podstatnou výhodu: inzerent může lépe zaměřit reklamu na požadovanou cílovou skupinu, a reklamní prostor tak má větší cenu.

Když začnete stránku tvořit, všechno se zdá jednoduché: prostě uděláte grafiku, naprogramujete „vnitřek“ - a peníze se sypou. Nezapomeňte ale na hlavní zásadu mediální komunikace: Dobrý projekt, o kterém nikdo neví, nevydělá nic. Propagace je tedy základní složkou dobrého podnikatelského plánu. lto

***

Šance na úspěch 90% Pro začátek je potřeba dobrý nápad a kvalitní plán. Bez zvládnuté propagace a marketingu se neobejdete.

Zpravodajský server z bývalého blogu

Spuštění Lupy probíhalo v roce 1997 ze školního počítače jejího zakladatele Marka Antoše. Původní účel Lupy byl však jiný, než jak ji známe dnes. Tehdy to byl spíše blog s testy připojení. V letech 1998-2000 se server rychle rozvíjel. Nabíral další spolupracovníky a autory. Místo blogu se z něj pomalu stával -k překvapení svého zakladatele - zpravodajský a komentářový server. Již tehdy fungoval na základě reklamy,

jen čtenářů bylo o něco méně než dnes. V následujících letech se redakce dál rozrostla a Lupa se stala povinnou četbou profesionálů na českém internetu. Od té doby prošla Lupa další fází proměn, začala například pořádat odborné konference a anketu Křišťálová Lupa o nejlepší internetový projekt. Server Lupa.cz měl v letošním únoru měsíční návštěvnost kolem 240 tisíc uživatelů.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.