Vydavatelství, které zastupuje například Madonnu nebo Green day, následně nařídila stáhnout z YouTube všechny klipy svých umělců.
Výkonný ředitel Warner Music Edgar Bronfman se nyní snaží dosáhnout výhodnějších podmínek, než zaručovala předchozí dohoda.
Je ironií, že Warner Music, který uzavřel historicky první smlouvu s YouTube, ji jako jediný ze čtyř největších světových vydavatelství stále ještě neobnovil. Nejmenší EMI Music jí obnovilo letos v únoru, poté co ke stejnému kroku přistoupily hudební firmy Sony Music Entertainment a Universal Music Group. Universal navíc chystá v rámci širšího partnerství vytvoření samostatného serveru s hudebním videem Vevo, který by měl být spuštěn na konci tohoto roku.
YouTube nečelí tlaku pouze ze strany velkých vydavatelů, ale i ze strany organizací zastupujících práva umělců. Letos v březnu byl přinucen zablokovat všechny videoklipy pro britské uživatele poté, co se nedohodl s organizací PRS zastupující tamní hudební průmysl. Jen o dva týdny později se situace opakovala v Německu, kde vypršela smlouva mezi YouTube a německým svazem GEMA, který zastupuje šedesát tisíc hudebníků. GEMA požadovala za každé přehrání videa jeden cent, což mluvčí firmy označil za nepřijatelné a pro YouTube ztrátové. Cena jeden cent za přehrání klipu je pětkrát vyšší než v Británii. YouTube, který od roku 2006 vlastní vyhledávací gigant Google, je největším serverem pro sdílení videa na světě. Jen ve Spojených státech ho měsíčně navštíví 100 milionů uživatelů a populární je i v dalších zemích.
***
Jen ve Spojených státech server YouTube měsíčně navštíví 100 milionů uživatelů a populární je i v dalších zemích