Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Za každý billboard zaplatil Schwarzenberg téměř dvakrát víc než Zeman

Česko

  7:00aktualizováno  10:38
PRAHA - Pokladnu volebního štábu Karla Schwarzenberga vyšel pronájem jednoho billboardu bez mála dvakrát tak dráž než Miloše Zemana. Vyplývá to z dat, která mají Lidovky.cz k dispozici. Prvně jmenovaný zaplatil za měsíční pronájem plochy 5350 korun, Zemana vyšel jeden billboard na zhruba 3000 korun.

Duel Miloš Zeman vs. Karel Schwarzenberg foto:  Šimon, Lidové noviny

Srovnání vychází z údajů za poslední měsíce loňského roku, které poskytly volební týmy obou kandidátů na prezidenta. Lidovky.cz už dříve informovaly o ceně outdoorové reklamy Miloše Zemana, kterou lidé z branže vyhodnotili jako "luxusní".

ČTĚTE VÍCE:

Zemana bylo koncem roku možné vidět na celkem 1000 billboardech - na 400 v listopadu a 600 v prosinci. Jeho volební tým za poutače zaplatil celkem zhruba tři miliony korun i s daní. Hrubým přepočtem tak cena jednoho Zemanova billboardu vychází na 3000 korun.

Miloš Zeman byl během listopadu a prosince vidět celkem na 1000 billboardech.

Schwarzenberg měl billboardů na listopad nasmlouvaných méně. Přesně řečeno 254. Zaplatil za ně 1 357 750 korun včetně DPH, což znamená asi 5350 korun za jeden. Za každý reklamní poutač tak zaplatil o 80 procent více než jeho protikandidát Zeman.

Na prosinec a leden si pak Schwarzenbergův tým předplatil reklamní balíček, který zahrnoval nejen billboardy (182 ploch), ale i 26 bigboardů a takzvané citylight vitríny (180). Balíček vyšel na 1 838 016 korun.

Název reklamní firmy tají

Lidovky.cz také zjišťovaly, u kterých reklamních společností si kandidáti billboardovou kampaň objednali. Zemanova mluvčí Hana Burianová nechala otázku bez odpovědi. PR asistent Schwarzenbergova týmu Ondřej Vichnar na dotaz reagoval stručně: "Visual Impact a JCD," uvedl. 

Kandidáti musejí ze zákona zveřejnit kompletní účetnictví své kampaně. Stačí však, aby tak učinili až po volbě. Podle Davida Ondráčky z Transparency International by to však měli udělat už nyní. "Nevidíme důvod, proč by tak důležité informace neměly být dostupné voličům ještě před samotnou volbou,“ uvedl v úterý Ondráčka.

Kolik kdo kam investoval

Billboardy spadají do kategorie outdoorová reklama. Podle zjištění výzkumné agentury Admosphere Zeman do této reklamy investoval v minulém roce přes 13 milionů korun. Outdoorovou reklamu Schwarzenberga naopak agentura odhaduje na méně, než kolik jeho volební tým přiznal za měsíce listopad a prosinec pro Lidovky.cz.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamy u jednotlivých prezidentských kandidátů

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE NA TABULKU

Srovnání vychází z údajů agentury Admosphere, které vychází z monitoringu ceníkových cen v médiích, tedy nezohledňuje množstevní slevy, bonusy či vzájemné výměnné obchody neboli bartery.

Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...