Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Česko

Vlakové neštěstí v Perninku zavinil strojvůdce, rozhodla Správa železnic. Potvrdila tak verdikt inspekce

U Perninku na Karlovarsku se 7. července 2020 čelně srazily dva osobní vlaky. foto: ČTK

Pernink (Karlovarsko) - Za loňskou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno, může podle Správy železnic (SŽ) strojvůdce jednoho z nich. Shodla se tak se závěrem Drážní inspekce (DI). Na rozhodnutí Správy železnic upozornila Česká televize, následně to potvrdila mluvčí SŽ Nela Friebová.
  15:52aktualizováno  18:27

Jeden z poškozených vlaků je zatím na nádraží v Perninku, dráhy ho odvezou po silnici

„Odpovědnost za vznik mimořádné události v Perninku podle Správy železnic nese strojvedoucí,“ uvedla na dotaz Friebová.

Krajská policejní mluvčí Eva Valtová řekla, že policie srážku vlaků nadále prošetřuje. Blíže se k případu zatím vyjadřovat nebude.

Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Na vyšetřování spolupracovala Drážní inspekce s policií. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun.

Srážka si vyžádala nejméně dva mrtvé a dvě až tři desítky zraněných, některé...
U Perninku na Karlovarsku čelně srazily dva osobní vlaky.

Hasiči pomocí jeřábů a kamionu odvezli nabouraný vlak z Perninku, kde se před týdnem srazil s jinou soupravou

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.

Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Autor:

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...