130 let

Za volantem závodního Citroënu C2R2

Česko

Citroën C2 se úspěšně zúčastní rallye ve skupině Super 1600. Sportovní oddělení, v němž kromě toho vzniká také speciál nejvyšší skupiny C4 WRC, však připravilo zajímavý produkt v podobě závodního vozu C2R2 postaveného na základě sériového Citroënu C2 VTS (motor 1,6 l s výkonem 122 koní). Pro tento sériový vůz (cena 473 900 Kč) si lze objednat speciální kit, který z něj udělá závodní speciál (asfaltová specifikace stojí zhruba 660 000 Kč, šotolinová 680 000 Kč). Automobil má motor se zvýšeným výkonem na 185 koní, hmotnost 1030 kg, sekvenční převodovku a výkonnější brzdovou soustavu. Součástí kitu jsou také závodní kola, stejně tak jako ochranný rám, speciální sedadla a celá řada dalších pro homologaci nezbytných doplňků. V rámci zlínské Barum Rally Citroën umožnil vybraným novinářům svézt se tímto specifickým závodním vozem. Byl to skutečný zážitek. Malé C2R2 se velmi citlivě ovládalo a především brzdilo. Podmanivé bylo také řazení sekvenční převodovky, které vyžadovalo sílu a rozhodnost. Za to se odvděčilo doslova bleskovým řazením. Malé vnější rozměry a nízká hmotnost byly zárukou dobré ovladatelnosti a ochoty k zatáčení.

Skutečné schopnosti tohoto malého auta, s nímž je možné okamžitě vyjet na rychlostní zkoušky rallye, však ukázal až profesionální závodní jezdec Simon Jean-Joseph, který byl na letošní „Barumce“ s verzí C2 S1600 druhý mezi vozy s poháněnou jednou nápravou.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás