Nehoda se stala 28. července odpoledne. Vlak s cisternami plnými práškového vápence nedaleko Mariánských Lázní vykolejil a většina vagonů skončila mimo koleje, některé se svezly po náspu. Nehoda poškodila asi 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení a způsobila škodu asi za 20 milionů korun. Nebyl ale při ní nikdo zraněn.
Na Chebsku vykolejil nákladní vlak, škody jsou veliké. Podívejte se na video, na kterém vagony padají s náspu |
Práce na opravě začaly, jakmile se hasičům podařilo vykolejené vagony odstranit z trati. „Je opravená záporová stěna, je přeštěrkováno, položila se nová kolej. Práce pokračují podle harmonogramu. Před uvedením do provozu je nutné provézt odpovídající zkoušky a revize. Termín zprovoznění upřesníme ve středu 14. srpna,“ sdělila ČTK Pistoriusová.
Na místě v úterý dělníci začali s obnovou narušeného trakčního vedení. Pod náspem stále zůstávají zbytky vagonů s cisternami.
Podle prvních odhadů nehodu způsobila vysoká rychlost vlaku. V místě nehody byla nařízená maximální rychlost 30 kilometrů v hodině, vlak jel podstatně rychleji. To podle informací ČTK potvrdily i údaje z rychloměru vlaku. Ukázaly, že v místě návěsti nařizující rychlost 30 km/h projel rychlostí 91 km/h. V místě, kde vlak vykolejil, jel rychlostí 86 km/h.
Podle krajského policejního mluvčí Jakuba Kopřivy ale vyšetřování pokračuje. „Čekáme na výsledky vyšetřování Drážní inspekce,“ řekl ČTK. Definitivní závěry vyšetřování Drážní inspekce ale mohou být známé i za několik měsíců.