To je paráda! ozvalo se sborově z klubka asi dvou desítek lidí shromážděných tuto neděli odpoledne v olomoucké prodejně Mountfieldu. Na Kole štěstí totiž právě padla mladým manželům 70% sleva na nákup nové benzinové sekačky.
Následoval nefalšovaný potlesk, ale to už si šel natěšeně vytáčet slevu další zákazník. S tím, že prý je tu už půl hodiny a baví se lépe než u silvestrovské televize. O předsezónní slevy na veškerý sortiment včetně novinek 2008 je u našeho největšího prodejce zahradní techniky a bazénů skutečně obrovský zájem. Co za ním je? Slevy samozřejmě. Ale dají se v zájmu o nové zahradní stroje vysledovat i nějaké dlouhodobější trendy?
Zahrada jako obývák?
„Zcela jednoznačně ano,“ tvrdí sociolog František Bílek. „Lidé daleko víc chápou pozemek u svého domu jako místo k odpočinku a navíc mít hezky upravenou zahradu je do značné míry i věcí prestiže. Ostatně, všimli jste si, že většina lidí v posledních letech už nezve návštěvu do domu, ale na zahradní grilovačku? Ze zahrad se stávají venkovní obývací pokoje. Ovšem s tím rozdílem, že místo koberce tu najdete perfektně střižený trávník, místo sporáku zahradní gril, místo sedačky pohodlný zahradní nábytek a televizi nahrazuje pohled na elegantní bazén. Ruku v ruce s tímto trendem jde i snaha lidí pořizovat si už jen kvalitní špičkovou techniku, díky které se údržba zahrady stává místo práce zábavou,“ vysvětluje Bílek.
Sekačky zadarmo? Teď ano!
Snadno pochopitelný je podle marketingových odborníků fakt, že lidé si novou zahradní techniku pořizují už teď v lednu. „Největší evropský prodejce zahradní techniky Mountfield totiž nyní poskytuje nebývale velké slevy na veškerý sortiment včetně letošních novinek. A navíc si výši slevy určují lidé sami, to je pro ně velká motivace,“ říká například Jana Štěrbová ze společnosti Euro-Agency. Jak jsme zjistili, i ta minimální 12% stojí samozřejmě za to, ale lidé si mnohem více vytáčejí slevy 16%, 20%, 30%, 50%, nebo dokonce i 70% či 80%. „Ale nejlákavější je bezpochyby šance získat vybrané zboží úplně zadarmo, protože na Kole štěstí padají i slevy 100%,“ podotýká Štěrbová.
Všechno, co seče, jde na dračku
A co teď „jede“ nejvíc? „Zejména stroje na sečení trávy, ty jdou vyloženě na dračku,“ říká manažer olomouckého Mountfieldu Vít Slavíček. Zajímavé podle něho je, že dnes lidé třeba u rotačních sekaček požadují vedle špičkového výkonu a dlouhé životnosti i to, aby se jim s těmito stroji pohodlně pracovalo. Co do počtu prodaných kusů proto vedou benzínové samochodné rotační sekačky. V současnosti asi nejvíc prodáváme typ XS 55 MBS,“ říká Slavíček a současně upozorňuje na další významný trend. „Oproti dřívějšku si lidé mnohem víc nakupují zahradní traktory. Nejenže s nimi kvalitně a mnohem rychleji posečou trávníky, ale mohou k nim připojit i ohromnou škálu příslušenství jako je třeba travní čistič, provzdušňovač, vyhrabovač staré trávy, drtič zahradního odpadu nebo i přepravní vozík. Díky tomu jsou skutečně celoročními pomocníky. A přitom jejich cena začíná už na 29 900 korunách, tedy na ceně rotačních sekaček vyšší třídy,“ říká Slavíček.
Jak dodává, boom v prodeji zaznamenávají i u motorových kos, které jsou určeny k sečení běžných trávníků, ale poradí si i s přerostlou trávou a likvidací divokých porostů v libovolném terénu. „Zákazníci pochopitelně žádají jen takové, které už mají dokonalou ergonomii a nízkou hladinu vibrací i hlučnosti. Takovým typem je například motorová kosa Oleo-Mac 740 T. Máme ovšem také kompletní řadu všech dalších typů, takže si vybere skutečně každý,“ podotýká manažer prodejny. Podle něj je velký zájem i o další stroje k údržbě trávníků, ať už jsou to bubnové sekačky, vhodné k sekání i velmi vysoké trávy, vertikutátory nebo třeba mulčovače.
Navrch zadarmo desítky nových VW Golf
Jak jsme se sami přesvědčili, lidé v prodejních centrech Mountfieldu nakupují ve velkém nejenom zahradní techniku, ale veškerý sortiment tohoto prodejce. Využívají nejenom obrovských slev na Kole štěstí, ale velkým lákadlem je pro ně i možnost získat zadarmo jeden z 56 komfortních rodinných automobilů VWGolf Plus. Každý den až do 29. února se totiž za dozoru notáře losuje z osudí jeden ze zákazníků, který nové auto získá. „Lidé navíc velmi rychle přišli na to, že čím dříve přijdou nakoupit, tím větší šanci mají být vylosováni. Prodejní doklady totiž v osudí zůstávají po celou dobu losování. Spousta zákazníků si svou šanci na získání Golfu Plus ještě zvyšuje tak, že nakupují opakovaně a mají tak v osudí hned několik prodejních dokladů,“ upozorňuje Slavíček.
A jak se lidé dozvědí, že auto získali? I na to má firma odpověď: „Každý den je jméno dalšího nového majitele VW Golfu zveřejňováno v Právu, Lidových novinách, Denících ČR, v Blesku a MF Dnes a před polednem ještě ve vysílání Radia Impuls.“
Kategorie| 1,Komerční příloha