Jednou z novinek bude i zavedení takzvané taktové dopravy, kdy mezi oběma městy bude jezdit rychlý spoj s minimem zastávek každou hodinu vždy ve stejnou minutu. Se stejnou frekvencí pojedou také osobní vlaky.
Současně počínaje 14. prosincem zmizí z kladenské trati po téměř třiceti letech staré „motoráky“ a na osobních vlacích je nahradí jejich modernizované verze s označením Regionova. Na rychlíky nasadí dráhy modernizované vagony české výroby, na příští rok se však uvažuje o pronájmu zcela nových souprav od zahraničního výrobce.
Od stejného data začne platit i nový jízdní řád.
Navrhované změny souvisejí s chystaným obnovením zašlé slávy trati Praha- Kladno-Rakovník. Kromě rychlých spojů z metropole do Kladna dráhy zvýší frekvenci rychlíků Praha-Rakovník, které od prosince pojedou v dvouhodinovém intervalu. Současné železniční spojení PrahaKladno se obecně považuje za nedostačující. Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací přes 20 tisíc lidí, železniční spojení přitom většinou zajišťují osobní vlaky, které jedou třicetikilometrovou trasu téměř hodinu.
Radikální zlepšení by mělo přijít s novou rychlodráhou, která se plánuje z centra Prahy přes letiště v Ruzyni do Kladna. První cestující by se po ní mohli svézt koncem roku 2013.
***
Staré motoráky nahradí na konci roku zmodernizované vlaky Regionova
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy