Diskuse k článku: ‚Zeman hrubě porušuje ústavu.‘ Senátorský klub připravuje žalobu na hlavu státu

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 126
  • Poslední: 31.1. 2019 16:58
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
K. Pokorný 30.1.2019 22:47

Pokud žalobu bude u soudu obhajovat želé Drahoš, žádám důrazně ČT o přímý přenos. Navíc tím státní moloch ušetří peníze za natáčení nového sitcomu, protože Drahoš nezklame, pokud stejný výkon jako při volbě prezidenta

J. Krutil 31.1.2019 16:58

já důrazně žádám aby byla přítomna paní Akademiková. Pro jistotu, kdyby se senátor -akademik dostal do úzkých. Více hlav, více rozumu. Také doporučuji účast jedno až dvou králíků, pokud se dostanou do stresu mohou si stáhnou králíka.

J. Panáček 30.1.2019 20:44

Česká republika je ve stavu, kdy když 84% voličů odmítá senát tím, že prostě nejde k volbám (jinou možnost nemají díky tomu, že právě přes senát neprošlo ani právo obyčejného voliče na referendum, protože první by byla na řadě existence senátu samotného), tak je zcela normální, že tito už skoro nikým nevolení občané mají zákonem jimi samotnými posvěcenou moc kdykoliv podle své chuti sejmout kteréhokoliv prezidenta, jehož si zvolila většina národa přímou volbou. To není bohužel jeden z názorů, to je obyčejný fakt. Až budou mít příští prezidentské volby účast 99% a k senátním volbám přijde 1%voličů(stačí rodinní příslušníci a lidé z výnosných postů tyjící), nic se na tom nezmění - senát bude podle jimi odhlasovaného zákona stále legální, imunní, neodvolatelný a naplněný všemi zákonem danými pravomocemi. Toto je skutečná demokracie v ČR po 30 letech po Sametové revoluci a toto ale na druhé straně rozhodně není pouhá obhajoba Zemana, ale nářek nad vraždou demokracie!

J. Podešva 30.1.2019 21:14

Nu, pane Panáčku, dovolte mi polemizovat. Senátoři jsou voleni občany ČR. Nemáte pravdu, když píšete "nikým nevolení". Jak si, pane Panáčku, představujete to "sejmutí" ? Popište prosím, jak senátoři "sejmou kteréhokoliv prezidenta" :-D To popsat nemůžete, protože to nelze :-) Lžete, pane Panáčku. K prezidentským volbám nikdy nepřijde 99% voličů a k senátorským volbám nikdy nepřijde 1% voličů. Suma sumárum, udělejte si jasno, co od demokracie lze očekávat a co od ní očekáváte vy.

J. Panáček 30.1.2019 21:34

Polemika je krásná záležitost, pokud jsou na ni dva. To předně. Začnu tím, že právě senát je překážkou k přijetí zákona o referendu a tudíž jej považuji logisky za uskupení lidí, kteří odmítají Listinu zákl. práv a svobod. To je pro mě fakt. O výzvě pana Štěcha v době Sobotkova "slabšího období" snad nebudeme polemizovat - to je opět fakt. No a k těm 99%... - nejde o to, že je pravděpodobnost, že se tak stane, ale o to, že pokud by se tak stalo, tak bude platit pořád to samotné. Zeman není můj favorit, ale ani ti, kdo s ním vedou politický boj jimi nejsou. Je-li senát postaven na 16% voličů a mají-li tito lidé právo odvolat prezidenta i v případě, že je bude volit pouhé 1%(a to tak prostě, byť ryze hypoteticky je), potom něco není s demokracií v pořádku.

J. Podešva 30.1.2019 21:43

Pane Panáčku, senátoři nemají právo odvolat prezidenta. To předně. A že by se prezidentské volby zúčastnilo 99% voličů, to jistě nemyslíte vážně :-) Vést politický boj je normální. Že senátoři "odmítají Listinu zákl. práv a svobod" není pravda. To nemůžete nijak prokázat.

J. Panáček 30.1.2019 21:53

O tom, že senát odmítl návrh referenda od PS mluvili buď včera, nebo předevčírem přímo v Událostech na ČT. Lze si to pustit v archívu ČT. A jak jsem už napsal - pokud by šlo k volbám do senátu ryze teoreticky 1% voličů - platilo by to? Tady jde přeci o podstatu demokracie a ta není o tom, že povládne díky vykutáleným zákonům senát s podporou 1% a ani s podporou 16% - to je přeci špatně!!! Institut, který dělá jenom problémy a který není závislý na podpoře většiny voličů není ani náhodou demokratický!

J. Podešva 30.1.2019 21:15

Nicméně vážím si vašeho civilizovaného příspěvku, jenž má hlavu a patu :-)

J. Podešva 30.1.2019 21:18

Věcná poznámka. 84% voličů nechodí k senátním volbám. Že 84% voličů odmítá senát, je jen vaše spekulace. Z tohoto A) logicky nevyplývá vaše B)

J. Panáček 30.1.2019 21:46

Ano, i s logikou se dá hrát. Můj pohled je ale takový, že pokud 84% voličů nejde k volbám do senátu, ale 67% přitom jde k prezidentským, potom mi moje logika říká, že oněch 84 % prostě o senát nejeví nejen zájem, a dává mu tím i známku za jeho fungování a jeho smysl. Pokud by jsme byli líným národem(a měli i líné pavouky), potom by logicky ani k oněm prezidentským volbám nešlo 67%. Mohu se ale přirozeně i mýlit :-)

P. Haraším 31.1.2019 7:59

Při svých domněnkách je potřeba si také uvědomit, že Zeman stále na senát útočí, dehonestuje ho a dává veřejně návody, jak s ním skoncovat. Tudíž sám Zeman jako prezident země české dělá vše proto, aby k senátním volbám přišlo co nejmíň lidí a to pak dál zneužívá ve své funkci k další zostouzení senátu a k vyzdvihování své hlouposti. Senát je v dnešní době velmi potřebný a to, že neschválí nějaký zákon, který se líbí zrovna Vám, je hrůza hrůzoucí.

J. Panáček 31.1.2019 8:59

Ano, opravdu za hrůzu hrůzoucí považuji to, když instituce jako je senát pohrdá Listinou zákl. práv a svobod tím, že odmítá lidem umožnit obyčejné referendum. Pochopil jste to dobře.

K. Pokorný 31.1.2019 10:49

Haraším nepochopil vůbec nic, a není to jenom tím, že sudičky při porodu musely nadání rozdělit neplánovaně mezi dvojčata.

P. Haraším 31.1.2019 11:53

Vy jste ovšem vůbec nepochopil. Senát nic takového nedělá. Senát max vrátí zákon do sněmovny, a to v rámci zcela demokratického procesu.

P. Haraším 30.1.2019 19:51

https://nazory.aktualne.cz/komentare/co-s-prezidentem-utrzenym-ze-retezu-ustavni-soud-velezrada/r~6565849e248011e996370cc47ab5f122/

H. Petr 30.1.2019 18:41

=-_-*Najděte nahé ženy ve vašem městě zde: My.Su/Zeny

J. Podešva 30.1.2019 17:57

Že Zeman nedodržuje zákony ani ústavu a nerespektuje pravomocné soudní rozhodnutí je dávno známo. Jestli tohle není podrývání demokratického systému, pak už nic.

J. Cedivoda 30.1.2019 17:59

Příklad pane Podešvo. Nedodržování zákonů: a také nedodržování ústavy. Blbě a zaujetě kecáte.

J. Podešva 30.1.2019 18:11

Např. nedodržuje vysokoškolský zákon, jenž mu ukládá jmenovat vládou navržené adepty na profesorský titul. Takto pravomocně rozhodl soud, který ovšem Zeman taktéž nerespektuje. Ústavu porušil např. tím, že nejmenoval ministra, jehož mu navrhnul premiér. Tuto pravomoc dle ústavy prezident nemá. Uvádím tvrdá fakta, pane Cedivodo. Chápu, že se vám to nelíbí, ale tak to je.

A. Novák 30.1.2019 19:10

Lžete jako Rudé právo.

J. Podešva 30.1.2019 19:21

To jsou tvrdá fakta, pane Nováku. Tvrdá fakta. Navíc včeobecně známá :-)

J. Škodák 30.1.2019 18:03

Ano, je to dávno známo, ale přesto Zemana většina Čechů opět zvolila do prezidentského úřadu. Jaký prezident, takový národ!

J. Podešva 30.1.2019 18:12

Já se Zemanem nemám nic společného. A spolu se mnou polovina národa.

A. Novák 30.1.2019 19:11

Spolu s vámi menší polovina voličů.

J. Podešva 30.1.2019 19:24

Ano. Zemanovi se bohužel podařilo rozdělit národ na dvě poloviny. Jedna jej, Zemana, nekriticky zbožňuje, druhá je z něj znechucena. Bohužel, ta první polovina tu druhou k smrti nenávidí. Zcela zbytečně. Všichni jsme nakonec občané ČR.

J. Cedivoda 30.1.2019 17:43

Část našich senátorů se evidentně zbláznila. Demokracie není a nikdy nebyla nic liberálního v tom smyslu jak si to někteří naši "sociální vědci" představují. Demokracie je vůdči různým skupinkám "aktivistů" naprosto tvrdou diktaturou, neboť VŠICHNI občané státu jsou povinni ctít většinová rozhodnutí a tudíž i ctít demokraticky zvolené zástupce lidu a dodržovat zákony tohoto státu. Žádná skupinka "aktivistů" není oprávněna hanobit státní symboly a zvolené představitele státu, pomlouvat je, rozpoutávat mediální a propagandistické kampaně a osnovat spiknutí. To jakým způsobem se chovají někteří opoziční poslanci, senátoři, novináři některých medií a občanští aktivisté k autoritám státu vzešlým z demokratických voleb a zákonů státu je nedemokratické a mělo by být trestné.

M. Jindra 30.1.2019 17:35

Těch co porušují ústavu je tady víc. Dávat žalobu na něco, co nelze důkazem doložit, může jenom banda pitomců. Je to populismus a snaha o zviditelnění.

Z. Hrabal 30.1.2019 17:37

Asi tak.

H. Petr 30.1.2019 17:30

--*Najděte nahé ženy ve vašem městě zde: My.Su/Zeny

P. Horak 30.1.2019 17:14

Je nadeje ze zadna takova zaloba nebude zapotrebi.

Najdete na Lidovky.cz