Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Živé SUV: Kuga

Česko

Ford se do nových tržních segmentů příliš nehrne. Zdá se, že nejdříve pečlivě analyzuje situaci a až potom začne nový model vyvíjet. Tento přístup byl typický nejen pro kompaktní MPV C-MAX, ale nyní také pro novinku segmentu SUV - model Kuga.

Kuga je na první pohled velmi moderní a je jednoznačně laděná hlavně pro jízdu na silnicích. Po technické stránce je postavena na podvozku současného modelu Focus, což je zárukou vynikajících jízdních vlastností. Ford si dal hodně záležet na samotném naladění vozu a po krátkém svezení lze říci, že se mu účinně podařilo zamaskovat vyšší světlou výšku. Ford Kuga se tak řadí k SUV, které se na silnicích nejpříjemněji řídí. Je možná o něco zábavnější než Volkswagen Tiguan, ale ne tak rychlý jako přeplňovaná Mazda CX-7.

Ford tento model dodává v kombinaci s jediným motorem, kterým je dvoulitrový turbodiesel známý i z ostatních modelů této značky, jenž je kombinován s manuální převodovkou. Zákazník nemá moc na výběr. Může si zvolit jen stupeň výbavy a druh pohonu. K automobilu daného typu se lépe hodí pohon všech kol, který Ford řeší od Volva vypůjčeným systémem s elektronicky řízenou spojkou Haldex. Vzhledem k silničnímu zaměření ale jistě nebude špatnou volbou ani verze, která má poháněná pouze přední kola. Ta je nejen o přibližně 50 tisíc korun levnější, ale je také lehčí a má menší spotřebu paliva.

Uvnitř kuga přebírá prvky z modelu Focus, což je jistě dobrá zpráva. Při pobytu za volantem máte pocit příjemného spojení s vozem, nicméně některým řidičům upřednostňujícím rozvalení se za volantem by mohla vadit menší pocitová vzdušnost interiéru. V otázkách velikosti zavazadlového prostoru není kuga rekordmanem, nicméně to asi ani není jejím cílem. Jedná se totiž o atraktivní automobil se zvýšenými sedadly, který je schopný poskytnout příjemné chování na silnici okořeněné dávkou extravagance. U verze s pohonem předních kol začínají ceny na částce 800 tisíc korun.

Autor: