PRAHA Reklamní televizní spot nazvaný Mnichovská dohoda propagující výstavu v Národním muzeu a dalších 19 televizních, tiskových či rozhlasových reklam byly oceněny v letošním ročníku soutěže Zlatá pecka 2008. Výsledky tradiční soutěže, která se konala již počtrnácté, včera pořadatelé z Asociace českých reklamních agentur (AČRA) a týdeníku Strategie vyhlásili v pražském Hotelu Praha.
Porota ocenila celkem šest televizních spotů, mimo jiné reklamu na Fernet, v němž muž na pláži „vypustí“ svou upovídanou ženu, či poněkud krvavou reklamu propagující festival divadelních vysokých škol v Bratislavě. Zlatou pecku získalo i pět rozhlasových spotů, tři tištěné inzeráty a tři multimediální a internetová prezentace. Tři reklamy byly oceněny v kategorii „jiné“. Nejvíce Zlatých pecek získaly reklamní agentury Euro RSCG, celkem šest, a Young & Rubicam, celkem čtyři.
Letošního ročníku soutěže se zúčastnilo 42 agentur, z toho třetina slovenských, s 235 přihlášenými díly. Celkem 75 z nich se dostalo do užšího výběru.