Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Zloději ukradli Plastikům nástroje. Hledají je v bazarech a prosí lidi o pomoc

Česko

  12:38
PRAHA - Legendární skupině The Plastic People of the Universe ukradli neznámí zloději po koncertě na pražském Žižkově hudební nástroje. Muzikanti jejich fotografie zveřejnili na sociální síti s žádostí o pomoc. Do pátrání už se pustili sami. Návštěvy bazarů přinesly alespoň jeden úspěch. Plastici objevili alespoň ztracené klávesy pianistky Marie Kieslowski.

Plastikům ukradli po koncertě nástroje. Hledají je v bazarech a prosí lidi o pomoc. foto: FB/ Plastic people of the Universe

„Po čtvrtečním koncertě v pražské hospodě U Vystřelenýho oka nám vykradli auto s nástroji !!! Kdyby kdokoliv cokoliv viděl / věděl, dejte prosím vědět. Prosíme o sdílení !! Díky, vaši Plastici,“ napsali hudebníci na svou facebookovou stránku.

Kytarista Joe Karafiát později přišel s dalšími podrobnostmi: „Po koncertě jsme naložili věci do auta. Cikáni hodili kamen do bočního skla a vybrali to. Lidi je viděli, ale bylo to tak rychlé, že jsme nic nestihli udělat,“ cituje jej server iDnes.cz. Policie krádež zatím nijak nekomentovala, k případu se prý vyjádří až v pondělí.

Jmenovitě přišli průkopníci undegroundové hudby o tyto nástroje: kytara Fender Stratocaster, basa Fender Jazz Bass, „Vráťovo ságo“ a „Kábovu violu - podepsanou (Kába)“. Ukradený saxofon pochází z období 30. let. Kytara Josefa Karafiáta pak stála zhruba 20 tisíc korun.

Plastikům ukradli po koncertě nástroje. Hledají je v bazarech a prosí lidi o...
Plastikům ukradli po koncertě nástroje. Hledají je v bazarech a prosí lidi o...

Hudebníci zveřejnili fotky nástrojů na internetu s prosbou, aby jim fanoušci pomohli při hledání. Sami už začali obcházet zastavárny. V jedné měli štěstí - nenašli sice vlastní nástroje, zato se jim podařilo objevit klávesy, které ten večer kdosi ukradl pianistce Marii Kieslowski. Baskytarista Tomáš Skřivánek kvůli cennému nálezu přivolal policii.

Nástroje Plastiků jsou prý nenahraditelné a jejich hodnota nevyčíslitelná. „Asi největší ztráta je saxofon ze třicátých let. U těch ostatních nejde jen o cenu, ale i o to, že je máme nějakou dobu. Projelo to se mnou kus světa a najednou to není. Je to, jako když člověk ztratí někoho blízkýho. Tomáš si baskytaru koupil v New Yorku, šetřil si na ni, hýčkal si ji,“ doplnil Karafiát s tím, že po nástrojích budou i nadále pátrat. Bohužel však neměly výrobní čísla. „ Ale i tak, když vidíte svůj nástroj, poznáte ho.“

Autor: