Se změnami se těžko smiřují obyvatelé okrajových pražských čtvrtí. „Košíře na kopci úplně odřízli. Trasu autobusu 123 ukončili pod kopcem a je nutný přestup na tramvaj, autobus 130 na druhé straně kopce zrušili. Prý je nahrazen jinými dvěma autobusy, ale to je lež, na Anděl, kam jezdilo č. 130, z nich nejede ani jeden,“ popisuje situaci na Praze 5 Václav Jahůdka.
Potíže se zrušenou 218
Podobný problém mají i obyvatelé libockého a ruzyňského sídliště. Dříve se k metru dostali rychle linkou 218, ta je teď ale zrušena.
O změnách v pražské dopravě čtěte více zde: |
„Autobus nyní jede jen do poloviny původní trasy - na nádraží Veleslavín, kde musíme přebíhat silnici a čekat až přijede plná tramvaj. Doba se prodloužila o dalších 10 min. Žádná výhoda, jen binec,“ říká Daniela Pražanová.
„Ze sídliště Na Dědině jezdí nevidomí, matky s kočárky, staří lidé a všichni budou přebíhat jen kvůli rozmaru někoho z Ropidu. Pracujícím se ranní cesta do zaměstnání neúnosně prodlužuje. Tuhle změnu mohl vymyslet jen někdo, kdo to tu nikdy neviděl,“ rozčiluje se a přidávají se k ní další obyvatelé této oblasti. „Víte, že jsme dnes místo běžných 12 minut dorazily na metro A s přestupem až za půl hodiny? A to jsme jely po deváté hodině,“ podotýkají čtenářky serveru Lidovky.cz.
Problémem zůstávají také přeplněné vozy v ranní špičce. Člověk se jim dříve mohl vyhnout, po nastolení změn v jízdním řádu je ale dřívější cesta do práce zbytečná. „Viděl někdo z radních ty přeplněné autobusy, které jezdí před sedmou hodinou? Dnešní metrobus 136 byl tak přeplněný, že do něj nešlo ani nastoupit a to se za rok a půl, co jím jezdím nestalo,“ napsal serveru Lidovky.cz Jiří Dušek.
Přes centrum rychleji
Cesta přes pražské centrum je oproti tomu podle některých čtenářů lepší. Na hlavních spojích jsou intervaly kratší, cestující tedy nemusí dlouho čekat na zastávkách. „Jela jsem sice s mnoha přestupy, ale tramvaje jezdily rychle za sebou a byla jsem všude rychleji, než dříve,“ pochvaluje cestu městem Lenka Baštová. Kladně hodnotí i prodloužení linky 193. Ta nyní z Vršovic jezdí až na Šeberák. „Můj syn tam jezdíval složitě s přestupy a mnoha komplikacemi,“ dodává.
Žádné chyby, jen platí výlukové řádyMartin Šubrt nás upozornil, že v informačních materiálech nejsou chyby, pouze na některých místech ještě platí výlukový jízdní řád. Například ulice Korunní je uzavřena až do 12.9., a proto tramvaje č. 4, 10 a 16 jezdí jinudy, než je uvedeno v novém jízdním řádu. |