Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Zpestření přinesly krásné Argentinky

Česko

Ladislav Lála komentuje pro LN Rallye Dakar

Předposlední etapa letošního dakarského dobrodružství, jak jinak než zkrácená z původních 545 km na 221 km, nabídla technicky náročnou trať. Před včerejším závěrečným defilé posádek v Buenos Aires se organizátoři soutěže ne nadarmo rozhodli pro cesty v okolí Cordoby, na kterých se jezdí argentinská rallye v rámci MS.

Technické problémy opět provázely Loprais Tatra Team. Po pár desítkách kilometrů spojovací etapy se opětovně vysypala spojka. Tým se dokázal zmobilizovat a v improvizovaných podmínkách a navzdory útočícímu agresivnímu hmyzu provedl v neskutečné výhni nouzovou opravu. Následovala stíhací jízda tatry na start speciálky, který posádka nakonec stihla.

„Museli jsme respektovat zóny populace s omezením rychlosti na 50 km/h, ale jinak jsme doslova letěli,“ uvedl v cíli etapy navigátor Vojtěch Štajf. Na startu se bohužel problém se spojkou objevil znovu. „Nevím, proč se toto děje zrovna nám,“ kroutil nad ránem hlavou Milan Holáň. „Technické problémy nás pronásledují prakticky od druhé etapy. Zkusíme to nějak opravit, nic jiného nám ani nezbývá.“

Výsledkem celodenního stresu bylo pro tatrovácký tým až dvaapadesáté místo v sobotní etapě a nemalá časová ztráta, která bohužel Aleše Lopraise odsunula ze sedmé příčky průběžného pořadí. (podle oficiálních výsledků Loprais nakonec Rallye Dakar nedokončil - pozn. red.)

Pokračování na straně 23

Zpestření přinesly...

Dokončení ze strany 24

Závěrečná etapa se neměla stát podle všeho tradiční „mávačkou“ okolo Růžového jezera v Dakaru, ale napínavou bitvou na 271 km dlouhé speciálce, která měla svým profilem připomínat první etapu.

Jediným světlým momentem dne se tak stal pro Loprais Team prostor startu, kde se pod mostem v nádherném romantickém říčním meandru koupaly a slunily sličné argentinské děvy.

„Místní děvčata jsou opravdu nádherná,“ žertoval Aleš Loprais. „Mávali jsme na ně, ať jdou za námi, a ony zase na nás, ať jdeme k nim. Bohužel jsme museli spravovat a pak hned startovat, jinak bychom do té vody naskákali bez přemlouvání hned.“

Momentálně nejvýše postaveným českým truckerem byl v závěru Rallye Dakar Jaromír Martinec, který se závodu zúčastnil jako mechanik průběžně šesté tatry pilotované Andrem de Azevedem. „Andre je dost zkušený a podává velmi konzistentní výkony, což je na Dakaru klíč k úspěchu. Zatím jsme s tím, co předvádíme, spokojení, snad nám to vydrží až do cíle,“ prohlásil Martinec.

O autorovi| Autor jede v doprovodném voze Loprais Tatra Teamu

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!