Podle dopravních expertů bude přestavba znamenat dokonce největší zásah do dopravy v Praze za poslední desetiletí. Připouští to i ministerstvo dopravy. „Určitě to výrazně omezí provoz. Stavební práce obrovsky zasáhnou automobilovou a částečně i autobusovou dopravu,“ potvrdil již v minulosti mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Podle pražského magistrátu sice metropole zátěž pocítí, nicméně dopravní kolaps prý nehrozí. A to hlavně díky zprovoznění severozápadní části vnitřního automobilového okruhu mezi Malovankou a křižovatkou Pelc-Tyrolka a jižní částí vnějšího obchvatu mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí. Ta by totiž měla přestavbě magistrály předcházet.
Ministerstvo dopravy dokonce tvrdí, že zprovoznění severozápadní části okruhu není podmínkou začátku přestavby magistrály, ale jejím hlavním předpokladem. Ani kritici současného řešení přestavby si nemyslí, že by doprava v Praze musela během ní nutně zkolabovat. Podle některých z nich to ukázala třeba současná rekonstrukce Letné. Řidiči si totiž nakonec vždy najdou jiné cesty, které jim zavřenou část ulic nahradí.