Jak řekl Felix, velká část českých dopravců je závislá na prosperitě automobilového průmyslu. Obavy proto vzbuzuje konec šrotovací prémie v některých evropských zemích, která dočasně výrobu povzbudila. Omezení výroby již oznámila společnost Škoda Auto. „Každý den, kdy Škodovka nevyrábí, je znát,“ řekl Felix. Připomněl, že po silnici se vozí nejen celá auta, ale i automobilové díly.
Nižší přepravní výkony se projevují v menší potřebě kamionů. Část vozového parku musejí dopravci odstavovat a registrační značky umístit do depozitu. Zároveň odkládají nákup nových vozidel. Bez práce tak jsou stovky řidičů.
Ještě před dvěma lety přitom v Česku chybělo na 20 tisíc šoférů a kamionů byl nedostatek.
Prodej nových nákladních vozů se v prvním pololetí propadl o 55 procent na 2544 aut. Nejvýraznější byl propad v kategorii tahačů.