Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Duhová kulička ocenila odpovědnou reklamu

Česko

Mezinárodní festival reklamy ve Zlíně Duhová kulička letos poprvé hodnotil nikoli pouze dětskou, ale společensky odpovědnou reklamu. Minulý týden rozdal ceny.

ZLÍN Letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička zná své vítěze. Odborná porota dnes ve Zlíně ocenila třináct reklamních tvůrců v pěti kategoriích. Ceny udělila i dětská porota.

Do soutěže, jež je doprovodným programem Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež, bylo přihlášeno rekordních 113 spotů. Poprvé se totiž organizátoři nezaměřili pouze na dětskou reklamu; tvůrci mohli zaslat jakékoli své nejlepší práce. Dodržet však museli etický a morální kodex.

První místo v kategorii televizních spotů získala agentura Euro RSCG za Mnichovskou dohodu. V sociální a nekomerční reklamě porotci nejvíce ocenili reklamní agenturu Revolta za rozhlasové spoty pro Ententyky.cz. V kategorii nová média zvítězila společnost Loosers Prague za spot pro Citibank Průhledná karta. V ostatních kategoriích, a to tisková reklama a direct, porotci udělili jen po dvou třetích místech.

Verdikt dětské poroty mnohé překvapil, podotkla manažerka Duhové kuličky Jana Urbaníková. První místo děti udělily televiznímu spotu, který upozorňuje na důležitost HIV testů v boji proti AIDS. Reklamu vytvořila agentura McCann-Erickson. „Původně jsem si myslela, že děti tento spot vůbec neosloví, ba že mu nebudou ani rozumět, ale nakonec tato reklama vyvolala naprosto vážnou diskusi na téma AIDS jako světovou problematiku. A to mezi dětmi od deseti do čtrnácti let,“ upozornila předsedkyně poroty, marketingová specialistka Jitka Vysekalová.

Podle Jany Urbaníkové nebylo rozhodování, které reklamy ocenit, vůbec jednoduché. Kdyby porotci mohli, ocenili by v každé kategorii ne tři práce, ale čtyři či pět.

Autor:

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...