ZLÍN Letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička zná své vítěze. Odborná porota dnes ve Zlíně ocenila třináct reklamních tvůrců v pěti kategoriích. Ceny udělila i dětská porota.
Do soutěže, jež je doprovodným programem Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež, bylo přihlášeno rekordních 113 spotů. Poprvé se totiž organizátoři nezaměřili pouze na dětskou reklamu; tvůrci mohli zaslat jakékoli své nejlepší práce. Dodržet však museli etický a morální kodex.
První místo v kategorii televizních spotů získala agentura Euro RSCG za Mnichovskou dohodu. V sociální a nekomerční reklamě porotci nejvíce ocenili reklamní agenturu Revolta za rozhlasové spoty pro Ententyky.cz. V kategorii nová média zvítězila společnost Loosers Prague za spot pro Citibank Průhledná karta. V ostatních kategoriích, a to tisková reklama a direct, porotci udělili jen po dvou třetích místech.
Verdikt dětské poroty mnohé překvapil, podotkla manažerka Duhové kuličky Jana Urbaníková. První místo děti udělily televiznímu spotu, který upozorňuje na důležitost HIV testů v boji proti AIDS. Reklamu vytvořila agentura McCann-Erickson. „Původně jsem si myslela, že děti tento spot vůbec neosloví, ba že mu nebudou ani rozumět, ale nakonec tato reklama vyvolala naprosto vážnou diskusi na téma AIDS jako světovou problematiku. A to mezi dětmi od deseti do čtrnácti let,“ upozornila předsedkyně poroty, marketingová specialistka Jitka Vysekalová.
Podle Jany Urbaníkové nebylo rozhodování, které reklamy ocenit, vůbec jednoduché. Kdyby porotci mohli, ocenili by v každé kategorii ne tři práce, ale čtyři či pět.