Neděle 4. června 2023, svátek má Dalibor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Dvě jistoty slovenských voleb: Nejistota a vítěz Robert Fico

Pouze dvě politické strany mají v parlamentu jistá křesla: Smer-SD a Křesťanskodemokratické hnutí. Ostatní balancují okolo pěti procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Jozef Gáfrik

Pletete se
A. Fico neni radikalniB. S Madary se "nepotykal" , at uz to znamena cokoli!
0/0
14.3.2012 13:27
Foto

Vrbovcan

Tiež si myslím že išlo v
Tiež si myslím že išlo v týchto voľbách o predaj energetických a prenosových firiem, čo zrejme bola prekážka prijatia Slovenska do EU. Tá masívna antimečiarovská podpora vedená zo zahraničia tomu napovedá. Vtedy som zkonštatoval, že Slovensko je príliš malý národ, aby si rozkázal, kto mu bude vládnuť. Na ľudí, čo podľahli tejto kampani, sa netreba hnevať. Niektorí možno aj pochopili a radšej podľahli, lebo sa báli nepokojov ba ešte horšieho. Ten tlak bol tak silný, že nevyzeralo, že by sa kdesi mienil zastaviť. Ak už teda píšem do českých novín, prirovnal by som tú situáciu voľbám 1946 v Česku, keď vyhrali komunisti. Každý národ má kdesi svoj zlomový bod.Naopak. Ten dnešný tlak voči SDKU sa mi zdá až príliš podozrivý. Zrazu sa anonimne objavujú rúzne informácie. To môžu byť predsa zpravodajské hry. 
0/0
8.3.2012 19:05
Foto

Jozef Gáfrik

Cloveku se chce plakat
Jen si pripomenme, jak Dzurinda podvodne vyhral ve volbach v roce 1998. Ten jeho slepenec, ktery napachal tolik skody, reprezentoval tusim ani ne 20% obyvatelstva. Diky dire v zakone mohl kandidovat jako koalice - a nakonec vyhral (o par procent!). Rozhodne nemel ligitimitu delat takova zasadni rozhodnuti (a ktera se samozrejme nakonec ukazala spatnymi). Ale jake byly alternativy? Kdyby vyhral Meciar, volby by byly automaticky zfalsovane. Dzurindova soldateska by jako spravna extremne neloajalni zradcovska koalice chodila vsude mozne a žádala zahranicni zakrok. Tem skutecne nikdy neslo o dobro statu - jen o penize a o moc. Bezskrupulozní lide, a plna huba moralky! Chucpe! Jenze co mely levicove strany delat? Mohly jen mlcet a prihlizet. Nebudou prece plivat na vlastni zemi, to radsi preckaji hruzovladu.
0/0
8.3.2012 17:33
Foto

Jozef Gáfrik

Ja nemam
nic proti homosexualum.
0/0
8.3.2012 17:23
Foto

Vrbovcan

Že vraj po 20 rokoch
Že vraj po 20 rokoch existencie štátneho útvaru sa láme jeho budúcnosť. Buď definitívne k jeho rozvoju, alebo, ťažko sa mi to píše, zániku. Zatiaľ to veľmi dobre nevyzeralo. Ak sa oprostíme od prostého politického pohľadu, smerom k vláde piatich či šiestich strán v koalícií by ten vývoj smeroval jednoznačne do záhuby. Aj vzhľadom k informáciám, že dve z týchto strán priamo v pozadí organizovali rozkrádanie v miliardových hodnotách.Inak s Vami súhlasím. Ale nerád.
0/0
8.3.2012 15:01
Foto

K46a86r13e86l 45D77v32o80ř35á16k 2748534584240

Podivny axiom
Euklides postavil na svych peti axiomech uplny a logicky system rovinne geometrie. Obavam se, ze na Kalinove axiomu "I pochybna pravicova vlada je pro stat lepsi nez stejne pochybna vlada levicova" nic pekneho postavit nemuzete. Mozna nejakou peknou diktaturku, ktera by se vam osobne mohla casem zacit zajidat. A to rikam presto, ze se povazuji za pravicove smyslejiciho.Posuzovat spolecenskou a ekonomickou relevanci ruznych vrstev je v dnesni poprivatizacni dobe s jejim kultem celebrit velmi osidne. Svoloc najdete ve vsech vrstvach. Osobne se snazim drzet  zapomenuteho "chudoba cti netrati" a verim, ze mi to jednou bude pricteno k dobru.Pokud se nepletu (slovenskou politiku moc nesleduji), tak Ficuv radikalismus se pri jeho minulem vladnuti omezoval na potykani se s Madary, a vetsinu reforem zavedenych predchozimi vladami upravil spise kosmeticky, pokud vubec.
0/0
8.3.2012 14:57
Foto

Pepek_Vyskoc

Zapomnel jste tentokrat na
Zapomnel jste tentokrat na homosexualy, kteri jinak podle vas muzou za vsechno, co jsem si vsimnul...
0/0
8.3.2012 14:41
Foto

Vrbovcan

Myslím, že som to jasne
Myslím, že som to jasne napísal vo svojom príspevku. Som ochotný ho upresniť. Ale vo vecnej rovine. Pre začiatok by som prosil definovať výraz "bolševicky uvažujúci".
0/0
8.3.2012 14:30
Foto

Jozef Gáfrik

Tak paneboze
Proc by nemel mit Smer takove preference?Antislovakisticti pravicaci privedli Slovensko na kolena. Vyprodali zemi, zlikvidovali armadu, privedli velkou cast obyvatelstva do chudoby, Slovensko je ve valce kulturni a ve valce medialni - a prohrava... Za dvacet let zadna slovenska kultura nebude.Doopravdy si neumim predstavit, jak by Cesi brali stav, kdy na statni televizi je vic programu cizojazycnych. Ano, STV vysila vic programu cesky, nez slovensky. Prokristapana!!! Pred par dny, kuprikladu, davali cesky protektoratni (tusim) film Cesta do studakovy duse, po skonceni byl cesky program prerusen slovenskymi reklamami (se spatnou slovenstinou plnou cechismů) a volebnimi klipy (taky ve slovenstine - jak dlouho jeste?), a program televize, ktera ma rozvijet slovensky narod, pokracoval cestopisem - v cestine... Slovaci pousteji svym detem pohadky cesky. Znam jednoho, ktery uci sve dite anglicky, tak ze na nej mluvi anglicky, a pousteji mu ceske pohadky. Propanakrale, ten stat je pred kolapsem. A slovensky narod a kultura jsou v zavesu. Kdyz zkolabuje slovensky stat, narod vymre nedlouho potom. To je skutecny stav Slovenska.Jak by Cesi brali nehorazne vyroky (citat) "slovenska kultura je prumerna" (tohle napsal predni slovensky antislovakista, sionista a elektrikar Stefan Hrib, zboznovany nevzdelany primitiv) anebo "krajina dnes nema silnou domaci autentickou kulturu" (zas jiny primitiv v extremistickem denniku Pravda). Ten clovek by byl v CR ukamenovan! Ne tak na Slovensku. Zde je kulturni komplex menecennosti a kolonialni mentalita vyzadovana, a medii tlacena norma. (cultural cringe - na wikipedii vice)A ted nejaky dokument potvrdi, co bylo jasne odpocatku, a co vlastne ani ty pravicove strany samy nepopiraly: ze se za penize spoji i s dablem, a pro penize udelaji vsechno. Jaky sok!Jedina pripustna interpretace je, volit strany, ktere se alespon snazi zastavat narodni zajmy a vlastanectvi. I kdyz se vubec nemusi snazit, jelikoz na Slovensku neni jedine silnejsi levicove ci vlastenecke medium, a tak staci jen kouknout smerem  k vlastenecke politice, aby stranam mohutne poskocily preference. Ano, Fico dela prilis malo na zachranu Slovenska, to je pripustna vytka. Ale kdyz kazdy jeho krok maji absolutni moc interpretovat ultrapravicova antislovakisticka extremisticka media, je jeho cinnost (temer) maximum mozneho.Jde tady o jedine: o boj o narod a o stat. Slovenska republika byla zlocinne ukradena. A media, vlastnena cizinci, interpretuji tento zlocin jako nejvyssi dobro. Bohuzel, mene vzdelani a mene uvedomeli lide, jako prave milanko zitnanko, ale i jini "slovensti" "novinari" (prijemne podmazani penezi ze zahranici) tuto falesnou interpretaci prebiraji, neschopni vlastniho uvazovani.Slovaci jsou tak demoralizovani, ze kdyby zitra prisla do Bratislavy madarska armada (proti ktere mimochodem nema Slovenska armada sanci se ubranit - to je "uspech" dzurindovskych "reforem" smerem do stredoveku - celkem tristni, vzhledem k tomu, kolikrat Madarsko napadlo Slovensko v 20. stoleti, a ze na prelomu minulych stoleti se pokusili Madari Slovaky etnicky vycistiti), naslo by se dost pomatencu, kteri by je vitali. O tom nepochybuji.
0/0
8.3.2012 14:09
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Problém je v tom, že i částečně nemorálně jednající vláda pravicová je objektivně pro stát lepší než /neméně pochybná/ vláda levicová. To je, myslím, jasný axiom. Ať si přeje kdo chce co chce. Ono je u voleb vždy problém, že se počítá jen s kvantitou volebních hlasů, ale už nikoli s kvalitou. Pak může mít Fico podporu 40%, ale většinou z totálně nerelevantních /společensky, ekonomicky, apod./ kruhů.  Já jsme obecně taky pro stabilitu, ale ne pro stabilitu radikálně levicové vlády jako by byla ta Ficova. Za takovou cenu je stabilita i odhalení pár provizí z Penty sakra drahé... P.S. Hloupá rozříštěnost pravice jako samozřejmě velký problém a hloupost pravicových stran, v tom s Vámi souhlasím.
0/0
8.3.2012 13:45
Foto

K60a86r70e13l 55D17v43o86ř71á32k 2798584374740

Melo byt reakci na komentar
Melo byt reakci na komentar JUDr. Marka Kaliny "Za Fica přes 50% může hlavně zveřejnění Gorily".
0/0
8.3.2012 13:42
Foto

K34a57r11e91l 22D87v87o43ř50á23k 2678954694450

Vy nikdy nezklamete
1) Bude-li mit Fico pres 50%, neni nad cim jasat, ale neni to ani zadna tragedie, jak se ostatne ukazalo v letech 2006-10. V jistem smyslu je to dokonce idealni stav, protoze vlada muze realizovat svuj program bez vymluv za kompromisy s koalicnimi partnery (zvlast pokud jsou tak vypeceni jako byli Meciar a Slota).2) I v soucasnem slovenskem parlamentu je Ficova strana s naskokem nejsilnejsi (>30% mandatu) a narust nad 50% neni za soucasne situace nic nepochopitelneho. Urcite na nem muze mit svuj dil vami zminovany lidoop, ale take tristeni konkurentu az na/pod hranici volitelnosti a tristni praxe soucasne vlady premierky Radicove.3) K vasim recem o "teoreticich moralky" asi tolik (krome toho, ze mi prijdou mimoradne hloupe) - politika samozrejme nikdy nebude zcela cista, zvlast ne ve spolecnosti jako je ta nase nebo slovenska, ale neni nepredstavitelne, aby byla o poznani cistsi. Cistsi a provadena ve prospech volicu a ne skrytych zajmovych skupin. Toho se samozrejme nedosahne vynasenim dilcich informaci z utajenych policejnich svazku. Tim se akorat posiluje frustrace lidi a jejich lacine odmitani "spinave" politiky. Nicmene, jadro problemu neni v "naivnich uzitecnych idiotech", kteri neco vynesli, ale v politicich, kteri jednali kdyz ne primo protizakonne, tak ne ve verejnem zajmu, nemoralne, ...
0/0
8.3.2012 13:37
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
Děsně vtipné. Skutečností je, že Gorila šance pravice definitivně pohřbila a jejím iniciátorům bude vládnout gorilí samec Fico. Na bravo, to je skutečně vítězství hodné Pyrrhy... 
0/0
8.3.2012 13:29
Foto

Judr. Marek Kalina

RE:
A co je špatného, že slušný pravicový politik nechce a nemůřže vládnout s někým tak bolševicky uvažujícím jako je Fico. Souhlasím, že negativní roli hraje nesmyslná "kauza" Gorila...
0/0
8.3.2012 13:27
Foto

Jurášek

Myslím,že je to řešení.
Když bude vládnout jedna strana a ne koalice,nebude moci svádět neúspěchna nikoho jiného.Případný úspěch ji zajistí v příštích  volbách pokračovánívládnutí.Pokud neobstojí měli by si voliči opět vybrat jinou stranu,kterápovede zemi dál.Víc se potom již k panu Ficovi nevracet i pokud bude slibovatzázrak na počkání.O tom je přece demokracie a určitě se nemusí slovácibát nějakého nastolení  diktatury.Opět nám ukazují,jak se to má dělat.Je jedno pravice či levice u nás obě kradou nejvíce.                                                                             Krásný den.
0/0
8.3.2012 13:24
Foto

J42a27n 29S18c94h10n14e65i64d88e85r 3414578586256

Moc pěkný přehled, díky!
I když, pravda, optimismu do žil člověku nenaleje. Ale aspoň si neděláme masochistické iluze, že jsme v Čechách na štíru s morálkou jediní, nebo že jsme alespoň v tomto ohledu široko daleko nejhorší. A to jsme ještě nemluvili o Berlusconim, a nevzpomněli jsme jeho kamaráda Topořánka.p.s.Znáte tu o gorile, jak stojí před zrcadlem, vzteká se a dupe: "Zrcadlo jedno blbé levicové, jak to, že mám křivou hubu a vypadám jak gorila? Vždyť jsem zastáncem ''nečisté pravicové vlády''!" Pak se gorila zarazí: "Nebo že by právě proto?!?"
0/0
8.3.2012 13:18
Foto

Vrbovcan

Rád by som vysvetlil
dôvod vysokej volebnej, zdôrazňujem "volebnej" podpory strany Smer. Túto stranu nevolia len jej sympatizanti, ale aj tí, čo by chceli voliť pravicu, ale chcú stabilnú vládu hoci aj so Smerom, len nech je už konečne stabilná. Strany napravo od stredu sa totiž vzájomne hecujú ako so Smerom nebudú vládnuť. V roku 2006 sa o koalíciu so Smerom pokúsila KDH a málom ju to stálo rozštiepenie. Teraz sa o to pokúša znovu. Hádam už trochu šikovnejšie. Pomohla jej v tom kauza Gorila. Keď sa verejná mienka postavila proti Drurindovi. Ten totiž na pravej strane politického spektra mútil vodu a hnal to až do ideologického boja voči Smeru.
0/0
8.3.2012 12:39
Foto

Judr. Marek Kalina

Za Fica přes 50% může hlavně zveřejnění Gorily
Jestli Fico ovládne parlament sám o sobě, tak si to mohou přičíst k dobru naivní užiteční idioti, kteří rozpoutali nesmyslnou akci Gorila. Už jsem tu několikrát napsal, že tihle teoretici morálky nikdy nepochopí, že volání po "čísté" pravicově liberální vládě /kterou by oni sami chtěli/ nepřijde "čistá" pravicová vláda, nýbrž stejně nebo hůř "špinavá" vláda levicová. Kéž bychom si z tohoto fiaska vzali příklad i v české kotlině. Kolikrát i na tomto serveru...
0/0
8.3.2012 9:36