Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Esemeska za šest korun, víc ne

Česko

Na zprávách poslaných do SMS soutěží firmy nevydělají, je to ale dobrá reklama, říká Patrik Klán, ředitel SMS divize společnosti Erika.

* LN Při pohledu na ceny zpráv v SMS soutěžích se zdá, že cenám v řádu desítek korun už odzvonilo. Je to tak?

Naši klienti na nás hodně tlačí, aby zprávy byly co nejlevnější, třeba za tři koruny. Nicméně aby z té ceny po zaplacení poplatků operátorovi ještě něco zbylo a zbylo i na zpětnou esemesku, tak je lepší šestikorunový tarif. Ten dokáže pokrýt náklady, a ještě něco málo přinést zpátky. Můj názor je ten, že esemeska za tři nebo šest korun je pro soutěžícího naprosto stejná a nevidí v tom žádný velký rozdíl. U esemesky za devět korun či dražší už samozřejmě cena význam má a lidé se na to dívají už jinak. Ale příliš nízká cena je skoro ke škodě.

* LN Na samotných soutěžích tedy firmy nechtějí vydělávat?

Jedná se v první řadě o marketingovou aktivitu, která je podstatně levnější než klasická reklama. Ale liší se to případ od případu. Někdo se snaží podpořit prodej a ještě něco málo vydělat, jiný zase chce získat informace o případných zákaznících. Například obchodní řetězce na samotné soutěži vydělávat nechtějí a usilují o co největší odezvu, čemuž všechno podřizují. Musí investovat do hodnotnějších darů, ale zase naberou databázi i několika set tisíc lidí, což už je opravdu hodně.

* LN A provozovatelé soutěží pak mají svůj podíl z každé SMS zprávy?

Když jde o výrobně náročnou aplikaci, řekneme si o nějaké peníze za přípravu. Pokud ale cítíme, že ta soutěž má potenciál, pak třeba za přípravu nechceme nic, ale zase si řekneme o dost větší podíl z výnosu té esemesky. Nebo skoro o všechno.

Autor:

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...