Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Facebook nabídne Česku slevy

Česko

Sociální síť se pustí do boje s českými slevovými servery, koncept Facebooku však bude odlišný

PRAHA Na český trh slevových webů míří sociální síť Facebook. Ten by chtěl svou verzi slev spustit v blízké době, kdy přesně však místní zastoupení firmy neupřesnilo. Na rychle rostoucí trh slev přes internet tak přibude velký hráč, který bude výrazně konkurovat současným slevovým serverům.

Oproti všem dosud fungujícím „slevomatům“ budou slevy na Facebooku fungovat trochu jinak. Prostřednictvím mobilního telefonu budou slevy nabízeny v místě, kde se zákazník právě pohybuje.

K tomu, aby zákazník mohl slevu u Facebooku využít, potřebuje chytrý mobilní telefon a speciální aplikaci - Facebook Places neboli místa.

V praxi to vypadá tak, že se uživatel přihlásí k aplikaci Facebook a klikne na odkaz Místa, kde oznámí svou polohu. V seznamu restaurací, obchodů a dalších podniků, které jsou v jeho okolí, pak najde označená místa, která nabízejí výhodnou nabídku.

Kromě obvyklých slev na jídlo nebo oblečení Facebook navíc nabídne i možnost využít věrnostní slevy. A to pokud uživatel navštíví některou restauraci či jiné místo víckrát. Bonus dostane i v případě, že místo navštíví společně s několika přáteli. „Můžete například získat tričko zdarma pro každého při společné návštěvě hudební akce,“ píše se na webu Facebooku.

Spolu s novou službou však Facebook neotvírá prostor pouze proto, aby zákazníci nakupovali se slevou. Velmi atraktivní marketingový nástroj nabízí totiž nová aplikace zejména firmám a podnikům, které tak přijdou k levné a účinné reklamě. Uživatelé totiž mohou podniky během několika sekund ohodnotit a říct o nich svým přátelům. Facebook není jediný velký zahraniční hráč, který míří na český trh slev přes internet. Do země se se svým slevovým serverem zřejmě chystá i Google.

Českou pobočku založila také světová jednička slevových serverů, americký Groupon. Podrobnosti jeho vstupu na český trh nejsou známé, možností je, že koupí nějaký ze stávajících českých serverů nebo zprovozní svůj vlastní.

Slevové servery jsou v Česku v posledním roce velmi oblíbené. Dosud jich v zemi vzniklo zhruba dvě stě. Prvním z nich byl Slevomat, který se slevami začal přesně před rokem. Od té doby obrat všech českých slevových serverů dosáhl 330 milionů korun. Nejvíce, zhruba 120 milionů korun, přitom vydělal právě Slevomat.

Na začátku března navíc spustily vlastní slevový server i portály Seznam a Centrum.

Právě od Seznamu se čekalo, že se stane jedničkou na českém trhu, nicméně jeho koncept zaostal za očekáváním. Seznam totiž nabízí zhruba jednu slevu denně a pouze pro omezený počet zákazníků. Jeho server měl být spíše tipem na zajímavá místa spojeným se slevou, teď to však vypadá, že směřuje ke klasickému konceptu slevových webů.

Kritizovaná navíc byla i jeho první sleva, Škoda Fabia za 25 korun. K dispozici byly pouze tři kupony a kvůli velkému zájmu došlo k výpadku serveru. Po jeho obnovení však byla sleva vyprodána.

***

Velcí hráči na trhu slevových webů

Slevomat.cz

Byl první a dlouhou dobu nejvýraznější ze slevových serverů v Česku. Má minortitní podíl ve dvou dalších slevových serverech -Vykupto.cz a Cupolis.cz.

Seznam.cz Na trh vstoupil v březnu. Čekalo se, že zamíchá kartami, nabízí však pouze jednu slevu denně, často jen v určitou dobu a ne každý den.

Amplion.cz Slevový web Centrum Holdings, který byl spuštěn 2. března. Do konce roku chce být mezi pěti největšími provozovateli na trhu

+ dalších 200 slevových serverů. Například BonyBony, ZaPakatel, mydeals, SlevmeTo, Slevotéka, Hyperslevy a další

Co se chystá Facebook Deals Svou slevovou službu spustil Facebook ve světě, do Česka se v blízké době chystá. Facebook nabízí slevy prostřednictvím mobilního telefonu v okolí místa, kde se jeho majitel pohybuje. Groupon Americká firma, která v roce 2008 spustila fenomén hromadných internetových nákupů. Časopis Forbes ji označil za jednu z nejrychleji rostoucích firem v historii internetu. Zhruba před měsícem vznikla v Česku jeho pobočka. Google Mluví se o tom, že chce přijít s vlastním konceptem slev. Firma však zatím veškeré informace tají.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!