Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Firmy plánují velké nábory

Česko

Velcí čeští zaměstnavatelé se chystají nabírat pracovníky na stovky nově vytvořených pozic. Mezi ty největší bude letos patřit Tesco a Škoda Auto.

PRAHA Pracovní trh v České republice začíná oživovat. Společnost Tesco plánuje vytvořit až 900 nových pracovních míst, Škoda Auto pak stovky pracovních míst.

Obchodnímu řetězci se v České republice daří a jeho síť maloobchodních prodejen roste. Společnost proto hodlá pokračovat v rozvoji. Automobilka se cítí obdobně a chce dál zvyšovat počet vyrobených vozů.

Zhruba 600 nových lidí zaměstná Tesco v obchodech Koruna, které koupilo od skupiny Penta. Řetězec začne obchody provozovat od dubna a má v plánu je do konce letošního roku sjednotit pod značkou Tesco Expres.

Nová pracovní místa Tesco nabídne také ve městech, jako jsou například Čelákovice, Litvínov, Mohelnice či Chotěboř. Nezájmu o práci se neobává.

„Tesco je žádaným zaměstnavatelem a počet zájemců o práci u nás je v průměru třikrát vyšší než počet pracovních míst, která můžeme nabídnout,“ říká Karel Foltýn, personální ředitel Teska. Zvýšený zájem o práci v Tesku připisuje tomu, že svým zaměstnancům dokáže nabídnout konkurenceschopné podmínky a dlouhodobou pracovní perspektivu. Společnost také oznámila, že během loňského roku plošně navýšila mzdy. Přičemž zvýšení o 3,5 procenta směřovalo primárně k zaměstnancům v obchodech.

Firma se také zaměřuje na rozvoj stávajících perspektivních zaměstnanců, vloni bylo 192 pracovníků povýšeno do vedoucích pozic na všech úrovních managementu. Už během loňského roku Tesco vytvořilo 970 nových pracovních pozic. V současné době řetězec zaměstnává téměř 14 500 lidí, přičemž 96 procent jsou Češi.

Další stovky nových pracovních pozic inzeruje automobilka Škoda Auto. Hledá především výrobní dělníky, kteří jsou vyučení.

„Jedná se především o obráběče kovů, lakýrníky, klempíře, karosáře nebo svářeče. Těchto profesí je v ČR velký nedostatek, nicméně Škoda Auto je velmi dobrý zaměstnavatel, kterého uchazeči o zaměstnání preferují před ostatními,“ říká Jiří Halbrštát, marketingový manažer personální agentury Manpower, která pro automobilku zaměstnance vyhledává.

Očekává se, že Škoda Auto nebude mít výraznější problémy nové lidi najmout. Potřeby firem a dostupných pracovníků se ovšem dlouhodobě rozcházejí.

„Preference mladých lidí ve výběru svého budoucího oboru reagují na změny na trhu s velkým, možná s více jak desetiletým zpožděním. Velkou roli hrají demografické změny, v jejichž důsledku v západních zemích neustále klesá počet lidí v produktivním věku,“ říká Halbrštát. Mezi další společnosti, které se chystají během letošního roku přijímat, patří energetická společnost ČEZ, německý koncern Siemens, české závody společnosti Bosch a technologická společnost ABB.

Počet zájemců o práci v Tesku je v průměru trojnásobně vyšší než počet míst, která může nabídnout.

Autor: