Pokud berete anglickou Premier League, která dnes startuje, za lakmusový papírek toho, jak se fotbalu daří vypořádat s finanční krizí, na první pohled je to dobrá zpráva. Jen čtyřem klubům před novou sezonou klesl prodej vstupenek.
Realita je ale horší. I nejbohatší a nejprestižnější fotbalová soutěž světa se musí pořádně otáčet. Většina klubů si totiž fanoušky udržela jen za cenu toho, že snížila cenu vstupenek nebo ji alespoň zmrazila - jako Chelsea, která slíbila, že vstupenky nezdraží příští čtyři roky. Blackburn zase zvýšil svůj prodej o čtvrtinu proto, že svou nejlevnější permanentku zlevnil o 50 liber. A sehnat vstupenku na Manchester United, který naopak zdražoval, už letos také není nemožné...
Anglické kluby letos čeká přelomová sezona. Nevymění je fanoušci v nejisté době raději za víc peněz v kapse? Pro představu: za cenu nejlevnější permanentky na Old Trafford byste třeba v Kladně chodili na fotbal devatenáct let.
Čtěte „Big Four“... na straně 14