náhledy
Dcera legendárního tenisty Ivana Lendla Marika Lendlová na výstavě plakátů Alfonse Muchy, které nashromáždil její otec
Autor: Mafra - Michal Šula
Veřejnosti se na výstavě poprvé představí sbírka shromážděná bývalým tenistou Ivanem Lendlem.
Autor: MAFRA - Michal Šula
Ve svém domě má Lendl pověšeno 116 ze 119 Muchových plakátů. Nyní sbírku posílá do světa, po Praze bude pět let putovat po dalších evropských městech.
Autor: MAFRA - Michal Šula
Výstavu plakátů Alfonse Muchy v Obecním domě uvedla dcera Ivana Lendla Marika.
Autor: MAFRA - Michal Šula
Dcera legendárního tenisty Ivana Lendla Marika Lendlová na výstavě plakátů Alfonse Muchy, které nashromáždil její otec
Autor: Mafra - Michal Šula
Dcera legendárního tenisty Ivana Lendla Marika Lendlová na výstavě plakátů Alfonse Muchy, které nashromáždil její otec
Autor: Mafra - Michal Šula
Dcera legendárního tenisty Ivana Lendla Marika Lendlová na výstavě plakátů Alfonse Muchy, které nashromáždil její otec
Autor: Mafra - Michal Šula
Mucha byl významným českým malířem a designérem, který se dnes považuje za nejtypičtějšího přestavitele stylu art nouveau neboli secese.
Autor: MAFRA - Michal Šula
Muchu proslavil plakát z roku 1894, který vytvořil na zakázku pro nejslavnější herečku své doby Sarah Bernhardtovou. Objednala si plakát na představení Gismonda, uváděné v divadle de la Renaissance.
Autor: MAFRA - Michal Šula
Gismonda byla také první položkou v Lendlově sbírce a začíná jí celá pražská výstava. Mucha při tvorbě využil možností tehdy nově zdokonalené technologie litografického tisku.
Autor: MAFRA - Michal Šula
I když Muchovy plakáty má ve svých sbírkách řada institucí, ta Lendlova je výjimečná svojí uceleností.
Autor: MAFRA - Petr Topič
Mucha zasahoval do různých uměleckých oborů. Navrhoval kostýmy, jevištní dekorace, obaly knih, šperky, nábytek.
Autor: MAFRA - Petr Topič
Mucha zasahoval do různých uměleckých oborů. Navrhoval kostýmy, jevištní dekorace, obaly knih, šperky, nábytek.
Autor: MAFRA - Petr Topič
Mucha přes věhlas ve světě zůstával vlastencem, a když získal v Americe sponzora, vrátil se a začal tvořit cyklus monumentálních pláten Slovanská epopej, na němž pracoval 18 let.
Autor: MAFRA - Petr Topič