Nové pátrání v Atlantickém oceánu začne nejdřív v únoru. Neštěstí je považováno za nejhorší katastrofu společnosti Air France za 76 let její existence; nepřežil je nikdo z paluby. Proč letadlo spadlo, se zatím neví.
Spekuluje se pouze o možném podílu vadných senzorů na měření rychlosti nebo výškoměrů.
Airbus A330 letěl z Ria do Paříže a posádka se naposledy hlásila asi tři a půl hodiny po startu, zhruba 850 kilometrů severovýchodně od brazilského souostroví Fernando de Noronha. Pak už se až do pádu z paluby ozýval jen automatický pilot. Troadec řekl, že příbuzné seznámil s výsledky dosavadního šetření. "Chceme, aby věděli, že vyšetřujeme s cílem zjistit celou pravdu," řekl.
Pomáhat budou američané i soukromé agentury
Nového hledání kokpitu a černých skříněk se podle něj zúčastní i americké námořnictvo, Americký národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) a také najaté soukromé agentury. Hledat se prý bude s pomocí sonarů a robotických ponorek tři měsíce do vzdálenosti 1000 kilometrů od brazilského severovýchodního pobřeží. V místě, kde letadlo pravděpodobně spadlo, je hloubka 7000 metrů.
Maarten Van Sluys, který je jedním z příbuzných, s nimiž Troadec hovořil, řekl, že je také třeba mít na paměti, že se nenašla těla 178 pasažérů.
"Očekáváme, že jejich ostatky budou nalezeny a že budou moci být důstojně pohřbeny," řekl.
Air France se nyní zabývá případem jiného airbusu, který letěl na téže lince a 29. listopadu měl ve stejné oblasti nad Atlantikem potíže. Na jeho palubě bylo 215 osob a posádka musela kvůli velmi silné turbulenci oznámit, že opouští letovou dráhu a sestupuje do nižší. Tento stroj pak bez dalších problémů do Paříže dorazil.