Diskuze
‚Chci dialog mezi islámem a křesťanstvím.‘ František jako první papež navštívil Arabský poloostrov
Děkujeme za pochopení.
J. Škodák
Tak jsem si počkal až se zdejší pisálci vyzvrací. Tolik nenávist, tuposti a blbosti na jednom místě, aby člověk pohledal.
Chtěl bych jen reagovat na všechny, co sem píšou: "Islám je z podstaty teroristický" nebo "netolerantní" nebo ... no, jakýkoliv.
Neexistuje totiž jeden islám. Islám vyznává více než miliarda lidí od súfijských dervišů, kteří by neublížili mouše až po wahhábistické teroristy, kteří zabijí kohokoliv, kdo nevěří přesně stejně jako oni.
Většina teroristů je muslimská, to je fakt. Ale většina muslimů nejsou teroristé a to je taky fakt.
Existuje ale jen jeden Korán a jedny dějiny a životopis Mohameda, který šířil víru ohněm a mečem.
Mezi podvolením, které probíhá a dialogem je zcela zásadní rozdíl. Jako podmínku zahájení dialogu by musely muslimské autority ve své většině akceptovat sekulární charakter státu a fakt že víra je soukromá věc. Jenže to nepůjde, protože islám není víra ale ideologie a soubor regulí běžného života. Stačí si přečíst Korán.
J. Škodák
Nový, papež František je možná podle vašeho subjektivního názoru naivní, ale objektivní skutečností je to, že jste hloupý!
F. Grimes
Vedoucí sekty pedofilů se chce víc kamarádit s islamistama. Těžko říct pro koho je to větší výhra.
J. Blatný
Není těžké uhodnout, co si asi muslimové myslí. Nejspíše něco na způsob "ještě větší blbec, než jsme doufali". Jinak islamistický terorismus je nedílnou součástí Islámu jako takového. Někteří jedinci se ale zjevně snaží oddělit neoddělitelné a ještě o správnosti svého nesmyslného snažení vytrvale přesvědčují druhé.
Rok 2060. Desátník vatikánské gardy Kaspar Üzwiller se tiskl do výklenku guberniálního paláce, v ruce samopal, s nímž dosti divně kontrastoval jeho žlutofialový gardový kroj. Hodil pohledem doprava, aby zjistil, jak to z té strany vypadá s obranou. Stál tam halapartník Fuád Sádiqí s touž zbraní, ani se příliš nekryl, a vysílal proti postupujícímu davu dávku za dávkou. Statečný chlap, ohodnotil ho Kaspar s pocitem jisté trapnosti. Až do té chvíle Fuádovi nedůvěřoval - co má co dělat Arab v papežově gardě? Katolík a švýcarský občan jistě je, jinak by ho do gardy nevzali, ale... A byla to křivda. Arab nearab, v takovéhle chvíli se pozná, co komu znamená přísaha. Rychle nechal těch úvah, pohlédl doleva, odtamtud už nestřílel nikdo. Že by kamarádi utekli, tomu se nedalo věřit, také oni jistě věděli, co je přísaha. Jen zpoza mohutného masivu Petrského dómu se dosud ozývala střelba a občasné detonace, dalo se určit, že vycházejí odkudsi z terasy nad průčelím chrámu.
Přinejmenším papežskou rezidenci tedy ještě někdo hájí. Kaspar z toho načerpal jistou naději, ale hned ho zase opustila. Situace v těch místech bude jistě kritická, kdo se tam ještě udržel, sotva přijde na pomoc dvěma ztracencům v relativním ústraní vatikánských zahrad. V tu chvíli se přikrčil, zásahy přímo nad ním vyryly v omítce řádku dírek. To tedy měl štěstí. Zatím zůstával bez zranění, ale jak dlouho bude ještě moci držet své stanoviště... Odhadl zbývající munici na zásobník a půl. Takže... Záchvěv hrůzy jím projel a zase odvál.
*
Malé, vedlejší schodiště do vyššího patra se zdálo být neporušené, vlil mu ten nález trochu naděje. Ale jen na chvíli: když vystoupal do chodby, vedoucí k soukromým pokojům, shledal stopy zkázy, třebaže ne tak děsné jako dole v chrámu. Zrozpačitěl: ve vnitřních komnatách papežovy rezidence dosud nikdy nebyl, tam mělo přístup pouze vybrané služebnictvo, obyčejný gardista jen v případě nejvyšší nouze. Ta sice nastala, ale už také pominula: smí dál?
Ako katolík to považujem za chvályhodné, ale aj zbytočné. Základný princíp vo vzťahu k moslimom je, že sa im nedá veriť. Oni neuznávajú náš, západný, resp. kresťanský princíp win-win. Teda dohody, ktoré sú výhodné pre obe strany.
Moslimovia uznávajú niečo úplne iné: všetko alebo nič. Keď nedostanú nič, sú spokojní. Môžu to dostať nabudúce. Ale keď vidia, že by niečo dostať mohli, tak chcú všetko.
Asi najlepšie to vidieť na Palestíncoch. V 40. rokoch mohli dostať oveľa viac ako by chceli teraz. Ale im sa to bolo málo. Tak nemajú doteraz nič, len teroristov.
Ďalšia vec je, že moslimovia majú úplne iný hodnotový rebríček. To, čo my považujeme za silné stránky, napr. odpúšťanie, už spomínaný systém win-win a mnohé iné, to oni považujú slabosť. To sa potom ťažko s niekým takým jedná.
A ešte jedna vec robí moslimov nedôveryhodných - už Mohammed hlásal, že v záujme vyšších cieľov - teda šírenia islamu - je možno robiť prakticky akékoľvek neprávosti . Klamstvá sú to najmenšie zlo.
Navyše základným princípom islamu je rovnaká totalitná ideológia ako mali komunisti či nacisti: najskôr musí tá NAŠA ideológia zvíťaziť na celom svete, a až potom bude na Zemi pokoj a mier. V záujme tohto cieľa je možno robiť akékoľvek zlé veci. Náš stúpenec nemusí mať žiadny morálny kredit, skrátka len MUSÍ slepo plniť príkazy zhora. Svedomie je zbytočnosť a slabosť.