Ondřej Havelka přiznává, že on sám je ke trampingu zdrženlivý a tak tentokrát téma určil hudební žánr. S Martinem Vačkářem (mezi jejich společná dílka patří například Má férová Josefína podle Vladislava Vančury nebo Tenhleten Manhattan podle Woodyho Allena) naposledy nastudovali v mladoboleslavském divadle hudební komedii Muži v offsidu, která se hraje již čtyři roky a patří k nejúspěšnějším titulům.
"Chtěli jsme se s Martinem vrátit k naší milované první republice a přemýšleli jsme, který žánr by novému titulu měl dominovat. V Mužích v offsidu to byl žižkovský pouliční folklór a pokleslé operetky. Mě potom napadlo, že by se kus mohl jmenovat Zločin v Posázavském Pacifiku a Martin by k takovému titulu mohl vymyslet děj," vysvětluje Havelka.
Ondřej Havelka
V inscenaci se sešla originální sestava: hlavní roli továrníkovy dcerušky Luizy, která pobytem v sázavské divočině hodlá přesvědčit svého dědečka, že si zaslouží zdědit rodinný podnik, hraje Petra Nakládalová. Další mužské postavy Willyho a Tima ztvární Vojtěch Havelka a Petr Halíček, režiséra Klepače Bob Klepl, který podle svých slov nebude zpívat ale tančit. Čtyřroli Emy, Mary, Dity a Lory vytvoří Jaroslava Kretschmerová v alternaci s Annou Polívkovou, také Martin Zbrožek se objeví ve více rolích.
Zločin na cestáchZločin v Posázavském Pacifiku bude mít premiéru 19. 5. v Divadle Kalich (Jungmannova 9, Praha) kde se bude hrát dvakrát měsíčně, stejně tak v Mladé Boleslavi a na zájezdech. Více na www.divadlokalich.cz a www.mdmb.cz. |
Pokud jde o hudební dramaturgii, některé písničky prý měl na mysli od samého počátku. "Jsou to hlavně skladby Jedu nocí se svým koněm sám Jiřího Traxlera a Jednou snad se všechno změní Emana Fialy, kterou také zpívali Setleři. Takové kutání a hledání hudby je moje oblíbená činnost, hledám takové kousky, které byly sice napsané pro jiné příležitosti, ale mohou dobře zapadnout do našeho příběhu a rozvíjet jeho situace a emoce. Opět mně velmi pomohl sběratel Gabriel Gossel, který má ve své sbírce snad všechno, co u nás na gramofonových deskách vyšlo do roku 1940. Vyslechl jsem velké množství trampských písniček a zjistil, že jen velmi malá část je použitelná. Takže jsem se obrátil k těm sofistikovanějším autorům jako je třeba Eduard Ingriš a také ke kovbojským songům, které hrály swingové orchestry " uzavírá Havelka.